אייכלר בנצרת עילית
אייכלר בנצרת עיליתצילום: דוברות

לקראת בואם של חסידי בעלזא וקהילות חרדיות נוספות במהלך החורף הקרוב לשכונת הר יונה ג' בנצרת עילית, זימן ראש העיר רונן פלוט את חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) כאורחו האישי על מנת שיוכל להתרשם מקרוב אחר הבניה המואצת ולקראת קליטת התושבים החדשים.

במפגש השתתפו ראש העיר פלוט, סגני ראש העיר, המנכ"לית וכל ראשי אגפי העיריה ומנהל הפיתוח ב'מרכז מוסדות בעלזא' זאב פרקש.

"אנחנו רוצים את הציבור החרדי בנצרת עילית ונכין את כל התשתיות הדרושות לחינוך ותעסוקה עוד בטרם יגיע הציבור החרדי לעיר. בשבילי כולנו אחים. אינני חושש מחרדים אלא בונה עליהם את הצלחת העיר כולה", אמר פלוט לאייכלר.

בדבריו התעניין אייכלר אודות הקליטה המעשית הקרובה בהר יונה. "כמי שאיכלס את קרית בעלזא ומוסדותיה באשדוד לפני כארבעים שנה, אבקש לדעת איך תקלטו את הזוגות הצעירים והילדים שיגיעו להר יונה. הכנת תשתיות תמנע סבל רב ותקדם את הצלחת הישוב, החל מהתחבורה, החינוך והתעסוקה, עד לפיתוח החשמל, זרימת המים, פיתוח הכבישים , הניקוז, המדרכות ומבני הציבור".

מבית העיריה עברו המשתתפים לבקר בקריה החרדית ועמדו מקרוב על בנייתן המתקדמת של התשתיות בכל המישורים.

חברי הנהלת העיר ומנהלי האגפים הציגו כל אחד בתורו את המשימות שתחת אחריותם, ביניהן העבודות שבאו אל סיומן במהלך הקיץ האחרון והמשימות הנוספות העומדות בפניהם לקראת החורף הקרב ובא.

ח"כ אייכלר הודה לראש העיר פלוט על זירוז העבודות לצד הכנת מבנים יבילים למוסדות החינוך. בדבריו שיבח את יחסו של ראש העיר לחרדים בכנסת והביע תקווה כי הידידות ביניהם תניב שגשוג ופיתוח גם בהר יונה.

"בשעה שהתקשורת מסיתה ומעמיקה את השסע בין המגזרים בישראל ומרתיעה ראשי ערים מפני החרדים תחת הכותרת של 'הדתה והשתלטות' בנצרת עילית מתקבלת תמונה אחרת לגמרי", אמר אייכלר והוסיף: "אתה אמיץ מספיק להכיר בתרומתם, כמו גם לראותם שווי זכויות. יחד עם הצוות שלך עשיתם כאן עבודה נהדרת".

בסיום הסיור סיכם ח"כ אייכלר את המפגש: "הגענו לכאן היום במיוחד, למרות שאלו ימים עמוסים של עשרת ימי תשובה וערב חג, אך חובה עלינו כנציגי ציבור לעסוק בראש ובראשונה בפתרון מצוקת הדיור. אנחנו עדיין רחוקים מלענות על צרכי המגזר החרדי, אך כשיש מקום תורני חדש שמתפתח, עלינו לוודא כי התושבים שיבואו במהלך החורף יזכו לתנאים המקסימליים להם זכאי כל אזרח בישראל".