מנעו בגופם אסון גדול

כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת פיגוע הירי שאירע הבוקר (שלישי) ביישוב הר אדר, בו נרצחו לוחם משמר הגבול ושני מאבטחים.

הלוחם שנרצח הוא סמ"ר סולומון גברייה הי"ד, בן 20 מבאר יעקב. סולומון התגייס לפני כשנה וחצי לשירות חובה במשמר הגבול. בתפקידו האחרון שימש כלוחם במרחב עוטף ירושלים של משמר הגבול. סולומון הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

המאבטחים שנרצחו הם יוסף עותמאן, בן 25 תושב אבו גוש, ששירת בעבר במשמר הגבול, ואור אריש הי"ד, בן 25 תושב הר אדר.

סמ''ל גברייה הי"ד יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין בבאר יעקב. אריש הי"ד יובא למנוחות בשעה 16:30 בהר המנוחות בירושלים.

סולומון גברייה הי"ד
סולומון גברייה הי"דצילום: דוברות המשטרה

מחקירת הפיגוע עד כה עולה כי בשעה 07:14 בבוקר הגיע המחבל לעמדת הבידוק בשער האחורי של הישוב הר אדר במטרה להיכנס לתוך שטחי היישוב ולעבוד בו עם פועלים פלסטינים נוספים שמחזיקים בהיתרי עבודה.

עוד טרם כניסתו למעבר הבידוק, עת עמד בשטח הפלסטיני, עורר המחבל את חשדם של הלוחמים והמאבטחים אשר הורו לו לעצור.

בשלב זה פתח המחבל את חולצתו, שלף אקדח שהיה ברשותו, וירה מטווח קצר לעבר המאבטחים והלוחמים. לוחמת, לוחם מג"ב ורכז הביטחון של הר אדר ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו.

"יום קשה לכולנו"

רס"ל נ' שירה במחבל שיחזר את הרגעים הדרמטיים ואמר "ירדתי מהרכב, דרכתי את הנשק, יריתי בו שישה כדורים והוא נפל על הרצפה".

רפ"ק משה דבוש שפיקד על האירוע בדקות הראשונות, סיפר "לוחמי משמר הגבול והמאבטחים שפעלו באותה העת במשימת בידוק והכנסת הפועלים ליישוב מנעו בגופם את כניסתו של המחבל לשטח היישוב שבאותה העת היה שוקק חיים עת הילדים יוצאים לבתי הספר והגנים, ובכך מנעו אסון גדול".

המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני הוא נמר מחמוד אחמד גמל, בן 37, אב לארבעה ילדים, בעל היתר עבודה בהר אדר.

בשירות הביטחון הכללי חוקרים את הפיגוע, ומוסרים כי למחבל היו ''בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות, בכלל זה בעיות של אלימות במשפחה''. אשתו של המחבל ברחה לירדן לפני מספר שבועות והשאירה אותו עם ארבעת ילדיהם.