נתניהו מנחם את שנאן לאחר הפיגוע
נתניהו מנחם את שנאן לאחר הפיגועPhoto by Kobi Gideon / GPO

שכיב שנאן שבנו כמיל בן ה-22 נרצח בפיגוע בהר הבית לפני כחודשיים, הגיע היום (שלישי) לכנסת והתחנן בפני חברי ועדת הכנסת שלא לקדם את חוק הלאום.

שנאן, חבר כנסת לשעבר, התייחס בפתח דבריו לפיגוע בהר אדר. "בן עוולה רצח היום שני מאבטחים ושוטר מג"ב. אזרחי ישראל שווים ואסור שכנסת ישראל תוציא חוק שלא מבטיח את שוויונם של כלל אזרחי ישראל".

"אני שותף מלא בחיי המדינה, אני חושב שאני מבטא בזה את קולם של רבים מאזרחי המדינה הלא יהודים שאומרים שהמדינה הזו היא מדינתם, הם נולדו בה, לא בחרו בה - אבל נולדו לתוכה, חיים בתוכה והם לא מתכוונים לוותר על אזרחותם".

"כאזרח דרוזי, אני אומר לכם - ישראל היא המקום הטוב ביותר להיות דרוזי בכל העולם. זו עובדה ואני גאה בה", הדגיש שנאן.

על פי הדיווח בחדשות 2, האב השכול הפציר בח''כים במשך דקות ארוכות שלא לאשר את חוק הלאום. ''המדינה הזאת היא של כולנו. אנחנו אוהבים אותה, נתנו לה ונמשיך לתת לה. אני במקרה אבא של חלל אבל אני גם אבא של שוטר שני שבעוד יומיים מסיים קורס שוטרים ויש לי שתי בנות ששירתו בשירות לאומי ובאו מבית שמלא בקצינים ששירתו את המדינה הזאת ונמשיך לשרת אותה בגאווה".

"אני פונה אליכם ומבקש בכל לשון של בקשה, וסליחה שאני מדבר ברגש – אל תעשו את זה! אל תקברו אותנו מחוץ לבית הקברות, אל תתנו לנו להרגיש לא שייכים", סיכם שנאן את דבריו.

"אנחנו רוצים את השותפות, רוצים לחיות אתכם ואוהבים את החיים אתכם. תדאגו שהמילה שיוויון תהיה לא רק בפתיחה, היא צריכה להיות מעוגנת באופן ברור שמדינת ישראל היא מדינה יהודית שמבטיחה שיוויון מכל אזרחיה. זו בקשתי ואני חושב שאני מבטא את רחשי לבם של מאות אלפי אזרחי ישראל הלא יהודים שרוצים להמשיך את השותפות הזו בגאווה ובגאון", הוסיף האב השכול.