שאמה הכהן מעניק את הרפליקה ליו"ר אונסק"ו
שאמה הכהן מעניק את הרפליקה ליו"ר אונסק"וצילום: ארז ליכטפלד

במטה אונסק"ו נערך היום (שלישי) טקס העברת רפליקה שהוכנה על ידי ראשות העתיקות הישראלית בהסכמת בעלי זכויות הקניין האיטלקים.

הרפליקה הינה העתק מדוייק של חלק מהדופן הפנימית של שער טיטוס ברומא בו מתוארת תהלוכת הניצחון של החיילים הרומים שחזרו מהחרבת בית המקדש השני והגליית העם היהודי. בתהלוכה נראים החיילים נושאים את מנורת המקדש וכלי קודש נוספים.

הרעיון נולד והועלה על ידי ראש הממשלה לאחר ההחלטה נגד הקשר היהודי להר הבית והכותל לפני כשנה והיווה את אחת ההבנות עם המנכ"לית לחזרת השגריר והמשלחת לארגון.

הרפליקה תוצג במטה אונסק"ו ובעצם הינה "דרישת שלום" מהאמת ההיסטורית על קיומו של בית המקדש השני בהר הבית שנחרב על ידי כח זר ומעולם לא ננטש מרצון. אמת היסטורית המוכחשת על ידי מדינות ערב בתוקף.

בטקס השתתפו מנכל"ית הארגון אירינה בוקובה, יו"ר הועד המנהל של אונסק"ו השגריר וורבס, שגרירי צרפת, קנדה, הולנד, פרגואי, אלבניה, גינאה, קניה, ספרד, איטליה, דרום קוריאה ואחרים.

שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, ציין כי "ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ז"ל נהג לומר שגם דברים מובן מאליו ראוי שיאמרו מדי פעם לכן הבהרתי בנאומי ששער טיטוס לא נבנה על ידי היהודים, לא לפי בקשתם, השער אינו תוצאה של הצבעה פוליטית שמובלת בעיקר על ידי דיקטטורות בימינו אלא החלטה בזמן אמת לפני כ-2000 שנים על ידי הרומאים בכדי לפאר את עצמם ולהשפיל את העם היהודי המוגלה".

"מאז במשך שנים רבות יהודים נהגו לא לעבור דרך השער בהיותו סמל לחורבן והשפלה צחוק הגורל ואבסורד של אונסק"ו שדווקא האלמנט הזה נבחר לייצג ולחזק את עמדת ישראל והעם היהודי לגבי הקשר המיוחד וההיסטורי שלו להר הבית לכותל וירושלים בכלל", הוסיף שאמה הכהן.

הוא אמר עוד כי "מנורת בית המקדש הפכה להיות סמלה הרשמי של מדינת ישראל ופסל שלה יצוק עומד בין כנסת ישראל, בית המשפט העליון ומשרד ראש הממשלה שהם סמלי הריבונות הדמוקרטית. ישראל עושה ותעשה כל דבר שמנורה זו לעולם לא תוזז ותיבזז על על ידי כוחות זרים. ההחלטות ההזויות של הועד המנהל סוללות דרך להפצת אנטישמיות והסתה ורק לפני כמה שעות עוד שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע טרור, המדינות החברות חייבות להבין שההחלטות הנ"ל מסכנות חיי אדם הן אינן עוד החלטות פוליטיות שמתקבלות בפריז הנוחה".

שאמה הכהן הוסיף כי ישראל מתכוונת להיאבק בכל כוחה נגד החלטות אנטישמיות. "ישראל מצידה מאז שחרור ירושלים מחוייבת ושומרת באדיקות את הסטטוס קוו בעיר העתיקה לטובת שלושת הדתות. מצד שני הפלסטינים ומדינות ערב עושות הכל בעקביות לאתגר את הרצון הישראלי על ידי הסתה שקרית, אלימות והקצנה בפרט לגבי הר הבית ועליו פיסית. אני קורא למדינות השותפות להחלטות להפסיק ולו בגלל המחיר האדיר שהארגון משלם אבל בעיקר שזה אינו התשובה או הפתרון לסכסוך אלא להיפך. כל עוד ישראל חברה באונסק"ו היא תמשיך להלחם בהחלטות המקוממות והשקריות".