אבי גבאי
אבי גבאיצילום: חזקי ברוך

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס בדף פייסבוק שלו לסערה הציבורית סביב הטקס הממלכתי לציון יובל להתיישבות, "ביבי ומירי שוב מצליחים להפוך ארוע ממלכתי לארוע פלגני במימון אזרחי המדינה".

גבאי סיפר שהוא כלל אינו מחרים את גוש עציון, "לקראת ט' באב האחרון השתתפתי ברב שיח עם שר החינוך, נפתלי בנט ביישוב אפרת. כמובן שהיו לא מעט אי הסכמות אבל היה שיח מכבד, ענייני ומאחד. כך צריך. היו אפילו כאלו שביקרו אותי על כך שהגעתי לאפרת. ביקורת צפויה שאני לחלוטין לא מסכים אתה".

עוד סיפר, "לפני מספר חודשים ביקרה סיעת המחנה הציוני בגוש עציון וחזרה על המחויבות שלנו שמדובר בגוש שלעולם ישאר בריבונותנו".

לדבריו, "לפני כשבועיים נשאלתי בראיון רדיו אם אגיע לטקס שמעולם לא שמעתי עליו וכך גם השבתי. לפני כשבוע הוזמנו כלל חברי הכנסת לטקס ובערב ראש השנה במסגרת שיחת איחולי שנה טובה, שילה, מנכ"ל מועצת יש"ע שאל אם אגיע לטקס, בדקתי והשבתי עניינית שאני בכנס גדול בבאר שבע ולכן לא יכול להגיע".

"לאור שאלות שעלו אתמול בקרב חברי הכנסת שלנו לגבי עמדתי בעניין השבתי שכמו כל טקס אחר זה לשיקול דעתם וזמינותם ואין החרמות או עמדה נגד. יתר על כן, דני עטר, חבר המפלגה ויו"ר קק"ל יהיה בטקס", ציין גבאי.

גבאי האשים את ראש הממשלה ושרת התרבות בהפצת השמועות על ההחרמה, "כך מנסה ממשלה פלגנית שזורעת שנאה והסתה להפוך ארוע שאמור להיות ממלכתי להזדמנות צילום וניסיון לייצר מחלוקת היכן שאין. כך נראית ממשלת ביבי ומירי. צוות שעסוק בארגון כנסים, טקסים והזדמנויות צילום. אם אפשר שהארוע גם יפלג את עם ישראל אז לשיטתם זה אפילו עדיף. לא נשתף פעולה עם השיח הזה ונמשיך להיות ענייניים ומאחדים. אלו העובדות כל השאר שקרים ומשחקים פוליטיים ואנחנו את המשחק הזה לא משחקים".

רגב: ''בושה וחרפה, גולדה ורבין מתהפכים בקברם''