17 אלף בני נוער בסיום הרמב"ם היומי

17 אלף בני נוער השתתפו באירוע לרגל סיום סבב לימוד הרמב"ם היומי. התלמידים שהגיעו מכל רחבי הארץ במאות אוטובוסים התכנסו למופע מרהיב בהשתתפות זמרים ואמנים שונים.

במהלך המעמד נערך אירוע הכנסת ספר תורה לזכר החייל ארז אורבך הי"ד מאלון שבות שנרצח בפיגוע דריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בחודש טבת תשע"ז (ינואר 2017). ארז למד מידי יום את הרמב"ם יומי בתחנות חייו בישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת, בישיבת ההסדר במעלות ובצבא. ברמב"ם היומי החליטו להכניס ספר תורה לזכרו.

באירוע השתתפו בני משפחתו, הרב שלמה משה עמאר - הראשון לציון והרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ – ראש החמ"ד והרב אברהם גיסר – יו"ר מועצת החמ"ד.

שיא האירוע היה בסיום לימוד ספר משנה תורה לרמב"ם, אותו סיימו יחדיו הרבנים שלמה משה עמאר ושמואל אליהו בצירוף קבלת עול מלכות שמיים מרגשת אשר יצרה רושם רב על כל המשתתפים.

ראש החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, אמר "דווקא בתקופה שהיו שאלות לגבי היחס של התלמידים לתורה, יש בהתגייסות הנפלאה הזו ובמעמד המכונן הזה, ביטוי גדול מאוד של אהבת תורה ולימוד תורה של 25,000 תלמידים שלומדים ברצון רמב"ם יומי כל יום, בנים ובנות וכן בחבורות עם מורים שמלמדים אותם בבית הספר בהתנדבות. מהאירוע הזה נשאב כוחות לכלל החמ"ד להוסיף וללכת בפסגות חדשות של אהבת התורה באיכות ובכמות".

מנכ"ל הרמב"ם היומי, זיו הדזל, סיפר "אנו חותמים כעת חודשים של עבודה מאומצת סביב אירוע הסיום, שמחים, מלאי סיפוק ונרגשים אנו מגיעים לקו הסיום אך לא עוצרים! מיד ממשיכים בספר המדע של הרמב"ם בכדי להמשיך וללמוד את כל התורה כולה הנובעת מהמשנה תורה. היום תלמידי החמ"ד אמרו בקול ברור: כן, אנו רוצים ללמוד תורה"

מנהל התוכן והחמ"ד ברמב"ם היומי, יגאל גולד אמר: "אנו רואים מדי פעם התכנסות גדולה של נוער, בהפגנות (שחשובות מאד), בחסד (שחשובות מאד), בהופעות וכו'. התכנסות כזו של נוער סביב לימוד היא אמירה חד משמעית המעוררת השראה לכל באי הכנס".

עוד הוסיף גולד, "ללא הסיוע של מהדורת שטיינזלץ היה קושי ללמוד את הרמב"ם בצורה הנוכחית לאחר שהוגש תמצות של הביאור הקצר והקולע, הפניות להלכה למעשה, העימוד הנעים ותוכן העניינים, ההקדמות ומהדורת קורן. ללא כל אלו לא היינו יכולים להטמיע את הלימוד בקרב המנויים ובמיוחד בקרב התלמידים.

מיכל יצחקי וצופיה אלימלך מאולפנת צביה מעלות אמרו כי "הרמב"ם הוא מדריך לחיים שלנו".