Interpol
InterpoliStock

ישראל ממשיכה להיאבק לקראת הדיון שאמור להתקיים היום (רביעי) בבקשת ההצטרפות של הרשות הפלסטינית לארגון השיטור הבינלאומי, אינטרפול.

מספר מדינות התומכות בישראל הגישו בקשה להוסיף סעיף לסדר היום שמציע את דחיית ההצבעה על מועמדות חדשות, כולל הפלסטינים. בנושא הזה תתקיים הצבעה, עוד לפני שהועד המנהל של הארגון ידון בשאלות עקרוניות, כמו הקריטריונים לקבל מועמדות חדשות.

רק לאחר הדיון בשני סעיפים אלה, ואם לא תאושר דחייה, יועלו המועמדויות להצבעה.

גורם מדיני אומר הבוקר לערוץ 7 כי "שאלת הדחייה פשוטה יותר להרבה מדינות ובעניינה יש סיכויים רבים יותר שיצביעו בעד העמדה שלנו. אנחנו מקווים שלא להגיע כלל למצב שהמועמדות של הפלסטינים עולה להצבעה".

אם אכן תתקיים הצבעה על מועמדות הפלסטינים, יחסי הכוחות צמודים מאוד ועלולים גם לנטות לצד הפלסטיני, שזקוק לשני שליש מחברי הועד המנהל כדי לזכות באישור ההצטרפות.

ישראל ניהלה בשבועות האחרונים מאבק דיפלומטי עיקש נגד ההצעה בהובלת משרד החוץ - וגם ראש הממשלה עצמו קיים בשולי עצרת האו"ם שיחות עם מנהיגים בעניין הזה.

ארה"ב היא אחת ממובילות המאבק לצד ישראל, כשהיא טוענת בפני מדינות רבות כי קבלת הפלסטינים לארגון עלולה לפגוע קשות במוטיבציה שלהם לשבת עם ישראל למשא ומתן ולפתור את הסכסוך בין הצדדים. ראש הממשלה נתניהו עצמו ערך שיחות רבות בימים האחרונים כדי לבקש ממנהיגים שיסכלו את המהלך.

החשש המרכזי בירושלים הוא שהמהלך, מעבר לשדרוג שהוא מעניק לפלסטינים, יאפשר להם לנסות להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים מהמערכת הצבאית והמדינית בתואנות שונות.