ניסנקורן עם ראשי מחאת הנכים
ניסנקורן עם ראשי מחאת הנכיםצילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קיים היום (רביעי) פגישה מיוחדת שכינס עם ארגוני הנכים, נציגי הוועדים ובכירי ההסתדרות, בנוגע להמשך המאבק למען הנכים.

"אני חושב שכל אזרח ישראלי שמסתכל בראי ושואל אם סכום של 2,400 שקלים מאפשר קיום בכבוד, התשובה היא לא. לא צריך בימ"ש עליון אלא הגיון ישר. האמירה ככלות כוחי אל תעזבני, זהו ציווי מוסרי של כולם, גם של ממשלת ישראל וגם של ההסתדרות, ולכן אנחנו במאבק אתכם, בלב ובנפש. זהו מאבק מוצדק ונכון, לא רק בשביל אנשים עם מוגבלות אלא לכל החברה הישראלית", אמר יו"ר ההסתדרות.

ניסנקורן הוסיף, "הדגש הוא לא על השביתה אלא על מציאת פתרון משותף", וציין כי "אם לא תהיה ברירה נכריז סכסוך עבודה כללי". הוא התייחס בדבריו גם לעקרונות המרכזיים המחייבים את המשך המאבק על העלאת גובה הקצבה, בהם: שיטת ההצמדה, עידוד יציאה לעבודה וחלוקת הקצבה.

"השיטה של הצמדה למדד היא לא נכונה. אם היום אתה במצב מסוים, לא תדע שמחר תלך אחורה. אנחנו רוצים לעשות תיקון שיהיה תיקון היסטורי. הקצבה תהיה צמודה לשכר הממוצע במשק באופן שהפערים לא יגדלו מחדש", אמר ניסנקורן.

"העיקרון השני הוא עידוד יציאה לעבודה. נכון שעקרון זה מורכב וקשה יותר למימוש וליישום כי זה עקרון שמצריך להכשיר גם את האוכלוסייה האזרחית, העובדים, המעסיקים, וגם את האנשים עם מוגבלות, אך זה עיקרון שאסור לוותר עליו. השיטה הנהוגה היום מייצרת מוטיבציה שלילית לצאת לעבודה ואת הנושא הזה צריך לתקן", הוסיף.

לדבריו, "העיקרון שלישי הוא עיקרון הקצבה ועקרון החלוקה של הקצבה, איפה היא נכנסת - בבסיס או לא. בחלק הזה אנחנו צריכים לדעת שבסופו של דבר יצטרכו לקבל החלטות קשות, שהן לאו דווקא צדק אבסולוטי. האמירה נכה לא חצי בן אדם יש בה אמת מוסרית אבל יש גם אילוצים. צריכים לראות בסופו של דבר מה מסגרת התקציב ולהיות ריאליים. בתוך המסגרת התקציבית צריכים להבין איך מחלקים אותה, לאיפה זה נכנס ובכמה פעימות, איך מעגנים את זה באופן שזה יתקיים בצורה אמיתית ולא יישאר רק על הנייר. ראיתי החלטות ממשלה שבסופו של דבר לא יושמו ואנחנו צריכים לוודא שפה יש משהו שקורם עור וגידים ומיושם בפועל".

במסגרת המפגש, הוקם לראשונה צוות משא ומתן מטעם ארגוני הנכים שיהיה שותף ליו"ר ההסתדרות, הצוות כולל את אלכס פרידמן, אבי אורן, נעמי מורביה, עמיחי טמיר, דורון יהודה וגיא שמחי.