משמר הגבול
משמר הגבולצילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע כי יפעל כדי שלוחמי ממשמר הגבול יכללו גם הם בתכנית לשיפור תנאי הלוחמים.

את הדברים אמר ארדן בטקס האזכרה השנתי לחללי משמר הגבול. "לצערי, שוטרי מג"ב הסדירים לא נכללו בתוך ההגדרה של לוחמי החוד", אמר.

"סולומון גברייה ז"ל, הדס מלכא ז"ל, הדר כהן ז"ל ובנימין יעקובוביץ' ז"ל, שמסרו נפשם בגל הטרור האחרון בקרב עם מחבלים בשער שכם בחברון ובהר אדר - הם לוחמי חוד".

"כל שוטרי מג"ב בכל רחבי הארץ נמצאים בחזית הלחימה בטרור", הוסיף השר. "הם אלו שמתמודדים יום יום ושעה שעה מול המחבלים הארורים, אין יותר חוד מזה. לוחם מג"ב זכאי לשכר כמו של מקבילו מגולני, זה מגיע להם, בזכות ולא בחסד".

בחודש האחרון אישר הרמטכ"ל גדי איזנקוט תכנית עבודה שתקדם את מעמד הלוחם בצה"ל עם דגש על יחידות מיוחדות. צה"ל גיבש במסגרת התכנית חבילת הטבות מגוונת ללוחמי החי"ר, הכוללת בין היתר העלאת שכר, 1,000 שקלים למסעדות ואטרקציות, ומימון תואר ראשון

"בסיירת מטכ"ל חתמו 8 שנים במחזור הקודם שהתגייס", אמר הרמטכ"ל איזנקוט. "בקרוב שייטת 13 ושלד"ג יעשו מסלול של 8 שנים: 3 שנות שירות, 3 שנות קבע ושנתיים לימודים ודרך זה נספיק את ההכשרה לאנשים מעולים שכל אחד מהם יכול להיות מ"פ, מג"ד או מח"ט".

לא רק לוחמים ביחידות מובחרות יזכו למעמד חדש, אלא גם לוחמי חטיבות החי"ר, שייקראו "לוחמי חוד".

בין ההטבות ללוחמי החוד שיכנסו לתוקף החל מה-1 בנובמבר: העלאת שכר ב-300 ש"ח, שיגיע ל-2000 שקל בשנה השלישית; הענקת תעודת לוחם אחרי 18 חודשים ולא 20 כיום; כרטיס הטבות באלף שקל למסעדות, סרטים ואטרקציות; שוברים לקורס פסיכומטרי באזרחות; 500 רישיונות נהיגה בשנה; נסיעה לאילת בחופשה על אזרחי; ציוד אישי איכותי ומעטפת ציוד מלאה ללוחם; טיולים ברחבי הארץ ובשביל ישראל ואולי הכי חשוב: מימון תואר ראשון במסגרת תכנית ממדים ללימודים.