השרה רגב: "אנחנו כלום בלי בורא עולם"מתי גולדשטיין

המוני יהודים מכל גווני האוכלוסייה השתתפו השבוע ב"ערב התעוררות" שהפיק ארגון רבני קהילות יחד עם עיריית ירושלים ומשרד התרבות והספורט.

חברי קהילות מרחבי הארץ - מצפת בצפון ועד באר שבע בדרום, השתתפו בסיורים עם מיטב המדריכים, כשהם מלווים ברבני קהילותיהם ופוסעים בסמטאות העיר העתיקה תוך הכרות ומפגש רוחני עם דמויות היסטוריות משמעותיות.

אלפים הגיעו למופע בכיכר ספרא, שם נהנו מהופעותיהם של ישי ריבו, אהרון רזאל וחיים ישראל. בקהל ישבו בין היתר ראש העיר ירושלים ניר ברקת, רבה של צפת הרב שמואל אליהו ושרת התרבות מירי רגב.

''איזה כיף להיות כאן הערב יחד אתכם, אלפי מתפללות ומתפללים מכל הארץ שעלו לירושלים בעשרת ימי תשובה", אמרה רגב והבטיחה ''אנחנו נמשיך להשקיע בתרבות יהודית, נגדיל את הזהות היהודית כי אנחנו כלום בלי בורא עולם''.

ראש העיר ברקת איחל, ''שנזכה כולנו לחזק את ירושלים, לבנות אותה ולהיבנות בה. אני רוצה לאחל לכל אחד מהקהל הקדוש כתיבה וחתימה טובה ושיתגשמו כל חלומותינו''.

בסיום האירוע האומנותי נהר ההמון לכותל המערבי, בדרך פגשו שחקני אווירה שצבעו את החלל בישן וחדש ושיקפו את המתרחש בנפש האדם בתקופת הימים הנוראים.

במעמד הסליחות המרכזי השתתפו עשרות אלפים שהצטופפו לתפילה מרוממת בהובלת הרב שמואל אליהו, ובמעמד הרב הראשי הרב דוד לאו, הרב אורי שרקי, הרב דוד חי הכהן, שרים וחברי כנסת.

הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל איגוד רבני קהילות, אמר כי "אין מילים בפי כדי לתאר את המראה העוצמתי והאווירה שאותה אנו חשים כאשר אנו רואים את המון ישראל מתקבצים סביב קודש מתוך מאור פנים, שמחה והתרגשות גדולה.

''נותר רק לאחל תחל שנה וברכותיה ושנזכה שה' יתברך יראה את לבבות ישראל בזיקה ובחיבור הגדול שלהם לאבינו שבשמים ולכלל ישראל. שנה טובה!", הוסיף אליהו.

צילום: ישראל ברדוגו, באדיבות איגוד רבני קהילות