ילין
יליןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ חיים ילין מ''יש עתיד'' היה נציג האופוזיציה היחיד בטקס לציון חמישים שנות התיישבות ביהודה ושומרון, והוא מצהיר כי הגעתו לטקס היתה מובנית מאליה

"באתי לשם כי זה חמישים שנה להתיישבות וחמישים שנה לגוש עציון ולכפר עציון, מי שלא מכיר את הקרבות לא מבין את גודל האירוע", הוא אמר בשיחה עם ערוץ 7.

ילין סיפר, ''אני מחובר רגשית גם לאבי רואה, ליוחאי דמרי ויוסי דגן, ראשי המועצות שתמכו בי לכל אורך הדרך כשהחמאס הפיל עלינו טילים. באתי לתת כבוד להתיישבות שהיא בקונצנזוס כי גוש עציון זה חלק מהגושים".

ח"כ ילין מצר על כך שכל מאורע בישראל הופך למחלוקת פוליטית, "אני לא רוצה להתעסק עם מפלגות אחרות אבל אני כבן אדם גדלתי על אחדות כשעליתי ארצה כחייל בודד חונכתי על ערכי הציונות וכל מי שלא בא אתמול זה חבל מאוד.

''שמעתי גם את נאומו של ראש הממשלה ואני מסכים לתשעים אחוז ממה שהוא אמר. אם הוא היה כזה ממלכתי כל השנה היינו נמצאים היום במקום אחר. הוא בצדק פרגן גם למפלגת העבודה שהיתה שותפה להקמת ההתיישבות''.

ילין משוכנע שאם יו"ר מפלגתו יאיר לפיד היה בארץ הוא היה מגיע לטקס כפי שהוא הגיע בעבר לגוש עציון. ''חבל שגם בנושאים שנמצאים בקונצנזוס אנחנו כל כך מפולגים. לא כל דבר הוא פוליטיקה".

לדבריו היו כאלה שניסו לעשות מהאירוע הון פוליטי, "אני בהחלט חושב שחלק מחברי הליכוד ניפחו את זה לצורכי תקשורת, אני ישבתי ליד יהודה גליק ושרן השכל והם היו היחידים מבין כל חברי הכנסת שהגיעו כך שגם מהליכוד לא כולם הגיעו".

ילין מציין כי את המושג הכרת הטוב הוא למד דווקא ממגורשי גוש קטיף, "לפעמים צריכים לשים את האגו בצד, אני בניתי שלושה יישובים - שניים מהם למגורשי גוש קטיף, אני התחברתי אליהם רגשית כי לפעמים לא הכל זה פוליטיקה. צריכים לדעת לפרגן ולכן גם הייתי מבין היוזמים של הקמת מרכזי החוסן ביו"ש", סיפר.