חנוכת הבית בגבעת שאול
חנוכת הבית בגבעת שאולצילום: IVN

העסק החברתי "הבית של סוזן" חנך את משכנו החדש בגבעת שאול בירושלים לאחר שעזב את משכנו בשכונת תלפיות.

הבית מספק הזדמנות לנוער בסיכון להשתלב בחברה באמצעות רכישת מיומנויות מעולם העבודה תוך העסקתם ביצירת עבודות אמנות ויצירה באווירה תומכת.

לאירוע החגיגי הגיעו אורחים נכבדים והוא כלל סיור במקום בהדרכת בני הנוער, הצגת מוצרי האומנות שלהם וטעימות של מאכלים שהוכנו בידיהם. האורחים אף רכשו עבודות פרי ידי בני הנוער כגון תכשיטים, כלי קרמיקה ועוד.

ל', בת 23, ריגשה את הנוכחים כאשר סיפרה את סיפור חיה הכאוב. "בגיל 15 הגעתי לכאן. אב נרקומן, אם שחיה עם בן זוג שאני לא מסתדרת איתו ואני חיה עם גבר מבוגר ממני בעשור. הבית של סוזן היה בשבילי המשפחה שכל כך חסרה לי. הוא אפשר לי לחזור מבית הספר לקבל חיבוק מדורית המדריכה שלי, ללכת למטבח לראות מה יש לאכול ולראות נערים אחרים שמבינים את המצב שלי ואוהבים אותי.

''אני לא יכולה להסביר לכם מה זה היה בשבילי לשבת כל יום ליד השולחן עם אותם אנשים, אבל אני יכולה רק לומר לכם שהרגשתי כאן שלווה וביטחון ואפילו אושר", העידה הצעירה.

יעקב גלברד, יו"ר "הבית של סוזן", ומנטור של קרן IVN אשר מלווה את "הבית של סוזן", ציין בדבריו כי הבית הינו מודל מוכח של שיקום בני נוער דרך תעסוקה ורכישת כישורים, אשר חשוב לשכפל אותו במקומות נוספים בישראל.

לדבריו, "מרכז הפעילות הפועל בירושלים והמרכז הנוסף אשר פתחנו באילת הינם סנונית ראשונה. מדובר בעסק חברתי אשר הצלחתו נגזרת גם משילוב ידיים מעולה בין יזמות חברתית, עולם עסקי והמדינה לטובת עתיד טוב יותר לבני נוער אלה".

אביטל גואל, מנכ"ל "הבית של סוזן", אמר כי "אני זוכר כשפתחנו את הבית של סוזן, לפני כ 16 שנים, אמר לי אייל ז"ל, חברי הטוב והמייסד של המקום הנפלא הזה, כי היה רוצה שהבית של סוזן יהיה מקום בו אנשים עובדים על עצמם. לא רק הנערים הוא הדגיש, אלא גם הצוות וכל מי שנכנס לכאן!

''אני חושב כי המשותף לכל הנוכחים פה בחדר, הוא הרצון להיות שותפים ולעזור לתהליך מופלא זה. כל אחד בדרכו המיוחדת, מי בידע, מי בקשרים, מי בתמיכה כספית ומי בעבודה אישית – רבים, שותפים בכמה דרכים", הדגיש גואל.