טראמפ
טראמפצילום: Andrew Kelly, רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא מרפה מהמאבק נגד ביזוי ההמנון והדגל בליגת הפוטבול המקצועית, ה-NFL. בראיון ברשת "פוקס ניוז" אמר שמדובר בנושא חשוב ולא בהסחת דעת.

"ה-NFL לא יכולה להתייחס בחוסר כבוד למדינה שלנו", הצהיר. "הם לא יכולים לבזות את הדגל שלנו או את ההמנון הלאומי. והם לא יכולים לאפשר לאנשים לשבת או לכרוע ברך בזמן ההמנון הלאומי שלנו".

טראמפ ציין שהתופעה התחילה מהשחקן קולין קפרניק בשנה שעברה. "חשבתי שזה נוראי", הסביר. "ואז זה התרחב קצת ועוד קצת, ואתה ראית מה התרחש. ואז אתה פתאום רואה עוד ועוד. ואז נתתי הצהרה באלבמה לפני כמה ימים ואמרתי שזה מאוד לא מכבד את המדינה שלנו. וזה תפס בכל העולם. ואתה יודע מה? רוב האנשים מסכימים איתי. וה-NFL נמצא עכשיו בבעיה".

כשנשאל מדוע התבטא בנושא באלבמה בסוף השבוע, ענה: "ובכן, יש לי כל כך הרבה חברים שהם בעלי קבוצות. והם בבעיה. כלומר, דיברתי עם כמה מהם. הם אומרים 'אנחנו במצב שבו אנחנו חייבים לעשות משהו'. אני חושב שהם פוחדים מהשחקנים שלהם, אם אתה רוצה לדעת את האמת. ואני חושב שזה ביזיון. הם חייבים להיות קשוחים והם חייבים להיות חכמים, כי תראה את שעורי הצפייה. הרייטינג יורד באופן תלול".

שחקני הפוטבול שכורעים ברך בזמן השמעת ההמנון בתחילת המשחק עושים זאת בכדי למחות על הרג שחורים בידי שוטרים. ואולם, קיים מימד פוליטי במחאה, ויש בה אצבע מאשימה נגד ממשל טראמפ, שהשמאל מאשים אותו בעידוד גזענות.