חנן פורת
חנן פורתצילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבריו של הרב חנן פורת זצ''ל, אוהביו ומוקירי זכרו, התאספו הערב (חמישי) ביער השלום כדי לציין יחד שש שנים לפטירתו.

האירוע היה מרגש ולווה בניגוני הסליחות של ההרכב המוזיקאלי ''אלול''. במהלך הערב נשאו דברים חבריו הקרובים של הרב פורת שליוו אותו במהלך חייו וממשיכים את דרכו גם היום.

חיים פלק, אחד מתלמידי הרב פורת שנחה את האירוע, סיפר על חזונו של פורת להקים יישובים: "היכולת של חולם החלומות הזה לראות 50 שנה קדימה ולא רק לחלום אלא להעביר למעשה - זה סוד קסמו".

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי הרב פורת ''הוא דוגמה ומופת לעשייה ללא לאות ובלי פשרות, גם במחיר אישי. תודה למשפחתו של חנן שנתנה אותו לטובת התורה העם והארץ".

האלוף במיל' משה פלד, סגן שר החינוך לשעבר, סיפר על שחרור ירושלים והלחימה לצדו של הרב פורת, "ירדנו אל הכותל במדרגות משער המוגרבים, אני זוכר את כניסת הרבנים, הרב קוק והרב הנזיר. זה היה חנן שהדליק שם את מדורת השבט. זה היה כמו חשמל! ראינו אותם מתקרבים וחנן הדליק שם את המדורה של השמחה, ההתרגשות, התקיעה בשופר, תפילות בכי, דמעות. הכל חנן".

הערב ביער השלום
הערב ביער השלום

רפי קפלן שערך קטעי וידאו שהוקרנו במהלך הערב סיפר סיפורים אישיים מהיכרותו עם הרב פורת, סיפורים שביטאו את אהבתו לירושלים ואת הדרך הישרה שבה הלך.

נחי אייל, מנכ"ל תנועת אורות, אמר כי ''תורתו של חנן ראויה להיות מונחלת לדורות הבאים. אנחנו צריכים להיות קצת ברסלברים בכל מה שנוגע לטורתו של חנן וצריכים לעשות הכל כדי שלחיות את התורה לא יישאר רק אצל אדם אחד שאיננו אלא יהיה מוטמע בציבור הרחב.

''אנחנו כתלמידיו וממשיכי דרכו צריכים להמשיך את מפעל החסד; את ההתיישבות בדמות בניית שכונות על שמו; את התורה בדמות הקמת גרעינים תורניים. ומעל לכל עלינו להקים יחד בית אור וטוב- מרכז שילמד איך לחיות את התורה. איך להיות חנן!", הדגיש אייל.

חבר הכנסת לשעבר ואיש התקשורת ינון מגל חזר בהתרגשות אל הראיון הטלוויזיוני האחרון והבלתי נשכח עם הרב פורת, בו הוא סיכם את חייו במילים המצמררות "רציתי להיות טוב".

''רציתי לגעת באמת של הסיפור וראיתי שחנן ברמה רוחנית מאוד גבוהה", נזכר מגל, ''ידעתי שזאת כתבת סיכום ולספר סיפור של אדם שנמצא במקומות מפתח רבים כל כך זה לא פשוט. חנן נתן תשובות לשאלות חזקות בצורה עוצמתית וגם פשוטה. זה הדבר הכי חשוב שעשיתי בעבודה שלי. אני שמח שזה נגע בהרבה אנשים והשאיר חלק ממנו איתנו".

צביה, בתו של הרב פורת, הקריאה סיפור קצר מספר ילדים שכתבה כדי שילדיה ילמדו על סבא, על היושרה והאבהות המיוחדת שלו.

הערב הסתיים בחלוקת הספר ״לחיות תהילים״, ספר עם פירושו של הרב חנן פורת זצ''ל לספר תהלים.