מארק צוקרברג
מארק צוקרברגצילום: ISTOCK

לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ האשים את ראשי פייסבוק כי הם פועלים נגדו, הגיב מייסד הרשת החברתית מארק צוקרברג וטען כי האמת היא הפוכה מטענותיו של הנשיא.

"טראמפ טוען כי פייסבוק נגדו. הליברלים אומרים שאנחנו סייענו לטראמפ. שני הצדדים כועסים על רעיונות ותוכן שהם לא אוהבים. כך זה נראה שכאשר מריצים פלטפורמה לכל הרעיונות", כתב צוקרברג.

התגובה של מייסד פייסבוק הגיעה לאחר שנודע כי מייסדי הרשתות החברתיות ובהן פייסבוק, טוויטר וגוגל הוזמנו להעיד בפני הקונגרס ב-1 בנובמבר על המעורבות הרוסית לכאורה בבחירות בארה"ב, והאם הרוסים השתמשו ברשתות החברתיות האמריקאיות להשפיע על הבחירות.

בעבר דחה צוקרברג את הרעיון כי רוסיה השתמשה בפייסבוק על מנת להתערב בבחירות האמריקאיות, אולם לאחר שפורסם כי גורמים ברוסיה השקיעו מעל מאה אלף דולרים בפרסום מודעות פוליטיות בפייסבוק, אמר צוקרברג כי "כיניתי את הרעיון שרוסיה השתמשה בפייסבוק כדי להשפיע על הבחירות 'מטורף'. הביטוי הזה היה מזלזל ואני מצטער על כך. זה נושא חשוב מדי מכדי לבטל אותו כך".

בינתיים דחה טראמפ ביקורות כי תוכנית המס שלו נועדה להיטיב עם עסקיו הפרטיים. "התוכנית הזו לא טובה עבורי" אמר טראמפ במהלך נאום באינדיאנה ביום רביעי בערב. התוכנית של טראמפ כוללת הטלת מס חברות בסך 20 אחוזים, ביטול חלק ממיסי החובה על עסקים והענקת תמריצים לחברות בתעשיות מסויימות, מיסוי נמוך יותר על חברות בחו"ל הנמצאות בבעלות אמריקאית ועוד.

המס הנמוך ביותר עבור אזרחים פרטיים יעמוד על 12 אחוזים, בעוד הגבוה ביותר יעמוד על 35 אחוזים. למרות הטענות של טראמפ, טוענים מומחי מיסוי בארה"ב כי התוכנית החדשה עשויה להיטיב עם החברות שבבעלותו, וכי היא עדיין אינה שלמה.

"עברנו מדף אחד של פירוט מיסים לתשעה עמודים, והתוכנית עדיין אינה שלמה" אמר פול כריסטופר, מנתח שווקים בחברת השירותים הפיננסיים "ולס פארגו", הנחשבת גם כבנק הגדול בארה"ב.