מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

נמחק כתב האישום שהוגש נגד יוני בלייכברד, רכז הביטחון של הישוב היהודי בחברון, באשמת איומים על שוטר.

בכתב האישום שהוגש נגדו, נטען כי בשנת 2012 איים בלייכברד על שוטר ש'יביא את כל הישוב לעשות בלאגן' אם לא יפעל כפי שהוא רוצה, אך המציאות היתה רחוקה מזה.

האירוע החל כאשר מספר ערבים הטרידו נערות יהודיות. שוטרי מג"ב שעמדו במחסום 'עבד' בכניסה למערת המכפלה ראו את המתרחש, אך לא הגיבו. הרוחות התחילו להתלהט, ובלייכברד ניגש לדבר עם השוטרים.

בלייכברד טען בפניהם, כי מוטב שילכו בעצמם לתפוס את המטרידים, שאם לא כן ילכו אזרחים לעשות זאת ותיווצר מהומה גדולה.

מסיבה שאינה ברורה החליט אחד משוטרי מג"ב כי כוונתו של בלייכברד היא לאיים עליהם, שאם לא ילכו לעצור את המטרידים הוא ייזום הפרת סדר מצד תושבי הישוב היהודי בחברון. לתדהמת בלייכברד החליט השוטר לעצור אותו בעוון איום על שוטר, במקום לטפל במטרידים הערבים. לאחר תקופה אף הוגש נגד בלייכברד כתב אישום לבימ"ש השלום בירושלים.

נזכיר כי בלייכברד דמות מוערכת במערכת הביטחון, בעל תעודות הוקרה רבות על תפקודו בין השאר על ניטרול מחבל אשר התנפל ודקר חייל, נמצא בקשרים טובים עם כלל כוחות הביטחון והמשטרה בגזרה ובקשר שוטף עימם באופן תדיר.

לאחר מאבק משפטי של עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו, ולאחר שהבינו בחטיבת התביעות במשטרה כי מדובר באי הבנה של השוטר, נמחק כתב האישום נגד הרבש"צ.

בתגובה למחיקת האישום אמר עו"ד הלוי מארגון חוננו "ההחלטה על ביטול כתב האישום מדברת בעד עצמה. מלכתחילה, לא היה כל מקום להגשת כתב אישום מופרך זה, וטוב עשתה התביעה כאשר ניאותה לאחר שמיעת טענותינו למחוק את האישום".

בלייכברד הוסיף "מודה לתביעות שהבינו את הארוע, וביטלו את כתב האישום. שמח מאד שכך מסתיימת הפרשיה. מודה גם לארגון חוננו על הסיוע".

שמואל מידד (זנגי)
שמואל מידד (זנגי)צילום: יח"צ

מנכ"ל ארגון 'חוננו', שמואל מידד (זנגי), תושב חברון בעצמו, סיפר כי ישנם מקרים משפטיים נוספים בהם אנשי ביטחון מעורבים. "זו עוד דוגמא לטיפול שחוננו נדרשת לטפל בו כדבר שבשיגרה יומיומית. הפעם העוול כוון משוטר מג"ב צעיר נגד איש ביטחון מוערך.

''אני שמח שבאירוע הזה המערכת הבינה את האבסורד רק שבינתיים יוני אשר רבים מאיתנו חבים לו את חייהם - נאלץ להמשיך את עבודת הקודש הביטחונית שלו תחת עינוי דין משפטי במשך כמה שנים. לצערי ישנם רבים נוספים שסובלים מעיוות משפטי שלא הסתיים כך.

''מדובר באנשים שנמצאים במקומות רגישים ומוסרים את נפשם למען כולנו והמערכת מתהפכת מולם ומאשימה אותם והם משלמים מחירים אישיים יקרים. עבור רבים כאלה אנחנו קיימים", הוסיף מידד.