מקניל
מקנילצילום: באדיבות הפועל ת"א

ברגע האחרון, השלימה הערב (מוצאי שבת) הפועל תל אביב את סגל הקבוצה לעונת 2017/18.

האדומים מת"א שיפתחו מחר (ראשון) את עונת 2017/18 עם משחק במסגרת רבע גמר גביע ווינר סל מול היריבה העירונית, מכבי ת"א, החתימו את הזר האחרון של הקבוצה כשהודיעו על צירופו של הגארד האמריקאי ג'רל מקניל.

מקניל בן ה-30, שיחק שישה משחקים במדי פיניקס סאנס מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, ומשלא מצא בה עוד את מקומו נדד לאירופה.

ב-2014/15 החל את הקריירה האירופית שלו ביוון אצל אריס סלוניקי במדיה קלע 14.4 נקודות, 4.3 ריבאונדים, ו-2.2 אסיסטים למשחק ביורוקאפ. המספרים הטובים של מקניל עשו את שלהם ובדצמבר עבר למועדון הפאר הגרמני, באמברג.

ב-15 משחקי יורוליג העמיד מקניל ממוצעים של 3.9 נקודות, 1.9 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים למשחק, כשמשחקו הטוב ביותר במפעל הבכיר של אירופה היה מול באסקוניה בו רשם את משחק השיא שלו עם 17 נקודות.

בתחילת הקיץ חתם לשנתיים בשטרסבורג, אך בחלוף מספר שבועות הודיעה הקבוצה על "פרידה הדדית" של הצדדים אחד מהשני, זאת מאחר שמקניל נכשל בבדיקת סמים.

"אני שמח שהסבלנות השתלמה לנו והצלחנו כמערכת להביא את ג'רל", אמר המאמן דני פרנקו. "הסגל שלנו מתגבש ומתקדם בצורה משביעת רצון, לכן היה לנו חשוב לצרף שחקן מגוון ואיכותי שישדרג אותנו ויעזור לנו במספר עמדות במגרש".

היו"ר רמי כהן הוסיף: "אני שמח מאוד על הגעתו של ג'רל, שחקן ששיחק ברמות הגבוהות ביותר. אמרנו לכל אורך התקופה האחרונה שלא נתפשר ונדע להביא שחקן מנוסה שיוכל באמת לשדרג את הקבוצה. אנחנו בקשר עם השחקן כבר תקופה ארוכה, ושמחים שעלה בידינו לצרף אותו לשורותינו. בזאת הסתיימה בניית הסגל לעונה הקרובה, ואנו קוראים לכל אוהדינו לרכוש מנויים, לחדש חברות בעמותה ולהגיע ולתמוך בקבוצה לאורך השנה".