חוגגים ברובע היהודי
חוגגים ברובע היהודיתיירות הרובע היהודי

בואו לחוות את ירושלים של מעלה וירושלים של מטה במגוון אתרי הרובע היהודי –בליווי מדריכים מנוסים, להתרגש מתצפית עוצרת נשימה של 360 מעלות מגג בית כנסת החורבה, להתפעל ממסתרי הרובע ההרודיאני הקמים לתחיה, מהעתיקות ברחבי הגן הארכיאולוגי מרכז דודיסון ומהמיצג המרגש בבית השרוף.

שלל פעילויות לכל המשפחה:

הגן הארכיאולוגי – לחפש את המטמון, שוק משוחזר עם שחקנים מחופשים לעולי רגל, אמנים, סוחרים ועוד

במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת מחכות לכול המשפחה שלל פעיליות מיוחדות!

בין העתיקות והמוצגים טמון מטמון אותו יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים ולזכות בפרסים!

ברחבה הגדולה של הגן, על מדרגות 'חולדה' אפשר לשמוע מה חדש מפיהם של עולי הרגל שהגיעו להר הבית ולבקר ברחוב ובשוק עתיק משוחזר בדיוק כמו פעם ולפגוש אמני מלאכות קדומות שהציעו מרכולתם לעולי הרגל בדיוק כמו אז.

לרווחת המבקרים יוצב סוכה ברחבת הבורסקאים ובמרפסת הגן המשקיפה לכותל המערבי והדרומי.

רוצים לפגוש כוהנים ולהכיר מקרוב איך חיו עשירי העיר? הצטרפו למסע בזמן ברובע ההרודיאני…

ברובע ההורודיאני נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם היא שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'.

סיור תיאטרלי מיוחד ייקח את האורחים אל מתחת לפני האדמה, אל החדרים הכי פרטיים בהם יפגשו את הכוהנים – תושבי ירושלים העתיקה והאמידה, את המורדים וגם את פשוטי העם. המסע בזמן יכלול הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור.

סוכות ברובע
סוכות ברובעתיירות הרובע היהודי

בית הכנסת "החורבה"
בית הכנסת העתיק והמפורסם, שנבנה לראשונה במאה ה 18 ומאז נחרב ונבנה כ-3 פעמים יתקיימו סיורים מודרכים כולל תצפית מדהימה על ירושלים העתיקה

מיצג אור קולי ה"בית השרוף"
בית מגורים מתקופת בית שני שנחרב בשריפה הגדולה בימי המרד הגדול
ניתן לצפות במיצג אור קולי המעביר את סיפורה של משפחת כוהנים בזמן המרד וחורבן בית המקדש. ההקרנה בשפות: עברית,אנגלית,צרפתית וספרדית
והכול ב140 ש"ח למשפחה בלבד!

ובנוסף פעילות מיוחדת במרחבי הרובע לציבור עולי הרגל!

לראשונה בארץ – חדר בריחה וירטואלי העוסק בגיבורי התנ"ך
חווית vive – vr משפחתית תנ"כית המשלבת תוכן וחוויה ייחודית בחדר בריחה ווירטואלי. המבקר ייכנס לחדר בריחה ווירטואלי בו יפגוש אירועים מהתנ"ך דרך משקפי תלת מימד, אותו עליו לסיים תוך רבע שעה. הוא ייקח חלק בסיטואציות ויפתור דילמות שונות מהתנ"ך בעזרתם של בני משפחתו בכדי לעבור לשלב הבא. השתתפות בחוויה במחיר השקה מיוחד של 25 ₪ לילד, 30 ₪ למבוגר. בהרשמה מראש. לפרטים נוספים לחצו כאן

חדש – סיורי סאגווי בעיר העתיקה
לראשנה בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון – סיורי סאגווי אטרקטיביים מודרכים ברחבי הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון. הסיורים אורכים כשעה, יוצאים כל שעה עגולה בין השעות 12:00-17:00. וכוללים הדרכת נסיעה. השתתפות בסיורים בהרשמה מראש ובמחיר הכרות של 55 ₪ בלבד למשתתף.
לפרטים נוספים לחצו כאן

פסטיבל חידות בסוכות
המבקרים בסוכות של החברה הפזורות ברחבי הרובע היהודי ייהנו ממגוון פעילויות: תפזורת של אתרי הרובע ודפי צביעה לקישוטי סוכות (חינם), חפש את מטמון האושפיזין בירושלים – מסע חידתי מרתק מהאושפזין המסורתיים אל דמויות ירושלמיות הנושאות את שמם, העובר בין סמטאות הרובע ואתריו – פעילות משפחתית חווייתית, נושאת פרסים. אל ירושלים הלא נודעת – כתב חידה אתגרי במיוחד למבוגרים שיוביל מסע חידתי קשה לפיצוח בין אתרי הרובע היהודי ותקופותיו השונות. פעילות אתגרית נושאת פרסים.
בנוסף, יוצבו ברחבי הרובע היהודי במהלך כל ימי חול המועד כלייזמרים להנאת המבקרים

שחקן ברובע ההרודיאני
שחקן ברובע ההרודיאניתיירות הרובע היהודי

סיורים מומחזים בימי חול המועד יתקיימו סיורים מומחזים בליווי שחקנים באתרי החברה וברחבי הרובע:

הסיורים ברובע

יתקיימו ב-8-10/10 פעמיים ביום בשעות (16:00, 13:00) הסיורים ייצאו מהסוכה בכיכר החורבה ויתמקדו בחידות סביב אירועים ודמויות מהעבר הירושלמי, משך הסיור – כשעה וחצי.


ירושלים של פסיפסים
לכבוד חג הסוכות והעולים לרגל, החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי סיימה את פרויקט הפסיפסים המוצב ברחבי הקארדו המקורה. 'ירושלים של פסיפסים' הינו חלק מיוזמה רחבת היקף המקודמת בשנתיים האחרונות על ידי החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, והוא כולל תשעה פסיפסי ענק בצורת חנויות שונות שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הכניסה חופשית ובחינם
לפרטים נוספים לחצו כאן

תערוכת רגעים ירושלמים
תערוכה חדשה של הצלם עזרא לנדאו, המציגה 50 תמונות המתעדות רגעים ירושלים. התערוכה מוצגת ברחבי הקארדו הסגור וברובע ההרודיאני.
לפרטים נוספים לחצו כאן

תערוכת לגעת ברגע
תערוכה מרגשת שהוצבה במרכז דוידסון לרגל חגיגות היובל לאיחוד ירושלים. התערוכה מציגה את רגע כיבוש הכותל המערבי שהפך לרגע של כולנו. בתערוכה מוצגים אייקונים תרבותיים לאומיים ודתיים שהפכו את מעמד שחרור הכותל לעצום ומשמעותי.
לפרטים נוספים לחצו כאן

שמחים בסוכות ברובע
שמחים בסוכות ברובעתיירות הרובע היהודי



שמחת בית השואבה "ושמחת בחגך"

בימי חול המועד א –ג שמחת בית השואבה ירושלמית בבית הכנסת החורבה, מעגלי רוקדים "עד בלי די" בליווי תזמורת חסידית, חצי שעה לאחר תפילת ערבית. עזרת הנשים פתוחה

מידע חיוני ושעות הפעילות: ערב סוכות 4.10 האתרים לא פתוחים פרט למרכז דוידסון. ימי חול המועד: יום שישי 6.10 בין 9:00-13:00, חול המועד סוכות ראשון-שלישי 8-10.10 בין השעות 10:00-20:00 למעט הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון בשעה 9:00-20:00 ובית הכנסת החורבה בין 10:30-18:00.


ביום רביעי הושענה רבה 11.10 האתרים יהיו סגורים. כרטיס משפחתי לאתרי הרובע ב140 ש"ח בלבד! (למעט סיורי סגויי, חדר בריחה וסיור מומחז ברובע היהודי). לרכישת כרטיסים לכרטיס משפחתי ברובע היהודי ופרטים נוספים חייגו 02-6265906