ריבלין בטקס. היום
ריבלין בטקס. היוםצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השתתף היום (ראשון) בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים במלאות 44 שנה למלחמה, והניח זר לזכרם.

בטקס, שהתקיים בהיכל הזיכרון בהר הרצל, השתתפו גם סגן יו"ר הכנסת חיליק בר, שופט בית המשפט העליון דוד מינץ, אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר, ובני משפחות הנופלים.

"מלחמת יום הכיפורים הייתה שעתם של הלוחמים, שעתו של הפיקוד הזוטר", אמר הנשיא בנאומו והוסיף: "שעתו המרה והיפה של צבא העם. כשהקונספציה המודיעינית קרסה והגנרלים ניהלו מלחמות, צמחו מתוך השבר, האמונה, הדבקות במשימה, הגבורה האישית המופלאה של הלוחמים".

בהקשר זה התייחס הנשיא לירידה בשיעור המתגייסים לשירות קרבי ואמר: "בחודשים האחרונים אנו שומעים על ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. אלה נתונים מדאיגים. נכון, אופי המלחמות השתנה מאז מלחמת יום הכיפורים, מפת האיומים שלנו השתנתה. אך הצורך להגן על מדינת ישראל, הצורך שלנו בצבא חזק לא השתנה".

הנשיא הדגיש כי: "איננו יודעים מה יתרגש עלינו בעתיד. הפתעות יהיו תמיד, אך המערכה על הבית לא תמה. עלינו להעלות את המוטיבציה בקרב מועמדים לגיוס לשרת שירות קרבי. זהו אתגר לאומי! לוחמי החוד והמועמדים לשירות, נכדיהם ולעיתים גם בניהם של לוחמי מלחמת יום הכיפורים - אנו צריכים אתכם היום: נחושים, ערכיים, אמיצים, מאמינים בצדקת הדרך. איננו יכולים בלעדיכם. הנכונות לתת כתף במערכה, לצד המחויבות להישמע לפקודות הצבא ולפעול תמיד בהתאם לערכי היסוד של צה"ל היא הערובה שלנו להצלחה ולחוזק. תקומת האומה נבנית על כושר עמידותה וכושר העמידה שלנו ניצב על מצוינות ומוסריות, נחישות, חתירה להכרעה, גבורה וטוהר הנשק. הערכים האלה, העוצמה הזו, הם ששינו את תמונת המערכה והביאו לתבוסת האויב".