הפציעה
הפציעהצילום: ללא קרדיט

העברת מבני חינוך ממגזר למגזר בירושלים ממשיכה לעורר סערה, כאשר ילד מבית הספר "ברנדט" בנווה יעקב נפצע בשל חדירת מסמר לכף רגלו במהלך הפסקה.

המסמר היה מחובר לדשא הסינטטי שהותקן במבנה, אליו הועברו לאחרונה ילדי בית הספר "ברנדט" כדי לשכן בית ספר חרדי במבנה המקורי של "ברנדט" בנווה יעקב.

אמו של הילדה שנפצע, עו"ד מימי דורון, טוענת כי ישנם ליקויי בטיחות קשים במבנה החלופי ולדבריה חצר בית הספר לא הוכשרה כראוי לשנת הלימודים.

"לצערנו מדובר בנבואה שהגשימה את עצמה כשעיריית ירושלים התנהלה ברשלנות ובחיפזון ובגללה הילד שלי משלם את המחיר", האשימה האם שנמנית על קבוצת הורים שנאבקה בהחלטת העירייה להעביר את בית הספר למבנה החדש שיועד להם, במטרה להעניק את המבנה המקורי לידיים חרדיות.

"באמצע יולי הגיעה לאזננו שמועה שהעירייה מתכוונת להקצות את מבנה ביה"ס 'ברנדט' לחרדים ולהעביר את ילדינו למבנה אחר", הזכירה עו"ד דורון. ''למרות התנגדותנו, המהלך של העירייה יצא לפועל לקראת סוף חודש אוגוסט, וזאת למרות שלעירייה נותרו מספר ימים בלבד כדי להכשיר את בית הספר החדש לקבלת תלמידים''.

זו הסיבה לפציעת התלמיד
זו הסיבה לפציעת התלמידצילום: ללא קרדיט

לדבריה, ההורים התריעו כי המבנה החלופי של בית הספר אינו כשיר לקבלת תלמידים, אך בעיריית ירושלים התעקשו להשלים את המהלך.

''הנה התוצאות העגומות לפנינו, כאשר הילד שלי נפצע. מסתבר שמתוך חיפזון הדשא הסינטטי קובע שלא כראוי במסמרים ענקיים שאחד מהם חדר לרגל של בני", מתארת דורון בכעס.

הורי התלמידים ב''ברנדט'' דורשים מעיריית ירושלים לערוך חשבון נפש על התנהלותה בפרשה. "עד היום עיריית ירושלים לא פנתה אלינו כהורים והודיעה לנו על המעבר. כעת, אנו דורשים מהעירייה לתקן את כל הליקויים במבנה שמסכנים את ילדינו.

''איך ייתכן שמנהל הבטיחות של העירייה אישר לילדים לשחק בחצר בזמן שמסמרים ארוכים חשופים? הילד שלי נפצע וכעת אנו בבדיקות וייתכן מאוד שיצטרך לעבור חיסונים ולהחלים לפני שישוב לשחק עם חבריו", הוסיפה האם.

כך נראה הבוטקה של השומר
כך נראה הבוטקה של השומרצילום: ללא קרדיט

דב קלמנוביץ', המשנה לראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך הממלכתי-דתי בעיר, שהוביל את המאבק נגד העברת המוסדות הממלכתיים דתיים בירושלים למגזר החרדי, מסר בתגובה "לצערי הרב איני מופתע מהתוצאות אך עצוב שבשל דיל פוליטי תלמידי בית ספר 'ברנדט' צריכים לשלם את המחיר והפעם בפציעת תלמיד כיתה א'.

''התרעתי כי העברת בית הספר 'ברנדט' בחופזה למבנה אחר תוך חלון זמן קצר ביותר עלולה להוביל לפגיעה בילדים ולצערי לא התבדיתי. אני גם בטוח לצערי שהפגיעה בקהילה הציונית דתית בירושלים תשפיע גם בעזיבתה את העיר".

קלמנוביץ' הוסיף, ''אני מקווה שהאירוע המצער יוביל לחשבון נפש נוסף של העירייה ולחישוב מסלול מחדש בכל הנוגע למתווה חלוקת העיר שכוללת בתוכה פגיעה קשה במוסדות החינוך הדתיים לאומיים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ''בשבוע שעבר, במהלך אחת ההפסקות מעד אחד התלמידים בחצר בית הספר "ברנדט". התלמיד לא נזקק לטיפול רפואי וחזר מיד לשגרת יום הלימודים. לאחר המקרה בוצעה בדיקה בטיחותית בכל שטחי החצר.

''נדגיש כי כל העבודות בבית הספר "ברנדט" ובחצר בית הספר סוימו עוד בטרם מסירת המבנה בפתיחת שנת הלימודים. בית הספר קיבל אישור בטיחות וכל האישורים הנדרשים, הן עבור מבנה בית הספר והן עבור חצרות בית הספר עוד בטרם המעבר אליו.

''אין כל קשר בין המקרה, לבין מעבר בית הספר ולשדרוגים והתקציבים הרבים שהושקעו במבנה החדש לרווחת התלמידים הנהנים מהם מידי יום", נמסר.