הקצינים והנגדים המצטיינים
הקצינים והנגדים המצטייניםצילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, אלופי צה"ל, מפקדים וחיילים השתתפו הערב (שני) בטקס הענקת תעודות הוקרה ל-31 קצינים ונגדים מצטיינים מיחידות וממערכי צה"ל השונים באוויר, בים וביבשה.

במהלך הטקס הוענקו לקצינים ולנגדים המצטיינים תעודות הוקרה על ידי שר הביטחון והרמטכ"ל.

"מפקד הוא קודם כל מנהיג, מחנך. הוא מסמן את הדרך הנכונה והישרה – על פי ערכי צה"ל ואמוֹת המידה של הדמוקרטיה הישראלית. אני יודע, ויודעים היטב ראש הַמטה הכללי ואלופי צה"ל, שאפשר לסמוך עליכם. אתם המגדלור המוביל את המחנה כולו", אמר ליברמן.

לדברי שר הביטחון, ''אנחנו חיים במציאות חדשה של מזרח תיכון חדש, שהוא הרבה יותר גרוע מהמזרח התיכון הישן. ובמציאות החדשה הנוראית הזו, עוד נכונו לנו מבחנים קשים. העימות הבא, אם יפרוץ, יישא אופי אחר לגמרי, כשאויבנו ינסו לפגוע קודם כל בריכוזי אוכלוסין ובתשתיות אזרחיות. לכן לא יהיה לנו לוקסוס לנהל מלחמה ארוכה - צעד קדימה וצעד אחורה.

''כל עימות יהיה חייב להתנהל מהרגע הראשון בפרופיל הכי גבוה, עם הפעלת כל העוצמות של צה"ל'', הבהיר ליברמן, ''ואם תהיה חציית קווים אדומים, הצד השני חייב לדעת מראש, שהוא הולך לשלם מחירים כבדים ביותר.

''וגם הריבון, בלי קשר אם הוא שולט בשטח או לא - ברגע שפעולה עוינת מתבצעת משטח כלשהו, גם הריבון יישא בכל האחריות", הדגיש השר.