אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אומר בראיונות לכלי תקשורת במצרים כי לא יהיה מוכן להשלים עם תרחיש של פיוס בין הפלגים - בו תהיה הזרוע הצבאית של החמאס מסוגלת להחזיק בנשק בעזה.

הדברים נאמרו שעות ספורות לפני הישיבה המשותפת שאמורה להתקיים היום (שלישי) בין ממשלת הרשות הפלסטינית לממשל חמאס בעזה - ישיבה ראשונה כזו אחרי מספר שנים של נתק.

אבו מאזן הציב תנאים נוספים לחמאס במהלך הראיון. "כל השליטה צריכה להיות בידי הרשות הפלסטינית. אני לא מוכן לקבל מציאות כמו שהכתיבה חיזבאללה בלבנון - הארגונים בעזה יצטרכו להתפרק מנשקם - אנחנו רוצים להיות מדינה אחת, עם מערכת שלטונית אחת, חוק אחד וגוף צבאי אחד".

הוא הוסיף כי אי קיום תנאים אלה לא יאפשר להקים מדינה פלסטינית.

דברי אבו מאזן מדגישים שהפיוס, אותו מנסים שני הצדדים להציג, עוד רחוק מהשגה. זאת בשל חוסר ההסכמה של ראשי חמאס להתפרק מנשקם. הם זעמו על דברי יושב ראש הרשות לפיהם, "אם נתפוס נשק אצל מישהו שחבר בחמאס נכלא אותו, בדיוק כפי שנעשה לאנשים מהפתח' שאינם נושאים בתפקיד בטחוני רשמי".

אחד מבכירי הארגון, מוסא אבו מרזוק אמר בימים האחרונים כי פירוק הזרוע הצבאית של חמאס אינו עומד כלל על הפרק ולא נתון לדיון.

ראוי לציין כי כל ניסיונות הפיוס הקודמים בין פתח' לחמאס נחלו כישלון חרוץ - בעיקר סביב חוסר ההסכמה על קיום גוף שלטוני אחד.