אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז שני כתבי אישום נגד זיאד שנטי (39), עלי טורקי (22), יעקב יברגימוב (25), ריצ'ארד פסצ'ניק (23), וולדימיר גרודינסקי (20), שקשרו קשר ביניהם להעברת טלפונים סלולריים וציוד נלווה, דוגמת מטענים, אוזניות וכרטיסי Sim לאסירים ביטחוניים היושבים בבתי כלא שונים.

החמישה מואשמים בהכנסת ציוד קצה רט"ן (רדיו, טלפון נייד) במטרה לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור. טורקי מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט.

על פי כתבי האישום, פסצ'ניק וגרודינסקי הושתלו כעובדים בחברה המספקת סחורה לקנטינות בבתי הכלא בהם שוהים אסירים ביטחוניים. פסצ'ניק התחיל לעבוד בחברה ביולי 2017.

על מנת להגדיל את היקף החדרת הטלפונים הסלולריים והציוד הנלווה, טורקי פנה לגרודינסקי והציע לו להצטרף לפסצ'ניק, וגרודינסקי החל לעבוד בחברה כמה ימים מאוחר יותר. במסגרת הקשר העביר שנטי, באמצעות טורקי ויברגימוב, טלפונים סלולריים וציוד נלווה לפסצ'ניק וגרודינסקי, ואלו החדירו אותם לאסירים הביטחוניים במסגרת עבודתם בחברה.

במסגרת תכנית הקשר, סוכם כי שנטי יקבל מבעוד מועד פרטים מאיש קשר מטעם האסירים הביטחוניים אודות אגפים ייעודיים אשר בהם נציג מטעם האסירים הביטחוניים יהיה נגיש לקנטינה של אותו אגף.

בהמשך, יעמוד שנטי בקשר עם טורקי, יברגימוב ופסצ'ניק על מנת להבטיח שהאסירים הביטחוניים יקבלו את הציוד, אשר יוסלק במשלוח. שנטי הסביר לשלושה כי עליהם לרכוש אמצעים להסתרת הטלפונים הסלולריים וכן למניעת הותרת טביעות אצבע עליהם, ולשם כך עליהם לעטוף את הטלפונים הסלולריים בסלוטייפ, מבעוד מועד.

לצורך הגדלת היקף החדרת הציוד לבתי הכלא אל האסירים הביטחוניים, פנה שנטי לטורקי ויברגימוב וביקש מהם כי ימצאו נהג משאית אשר יתאים לעבודה בחברה. על פי התכנון, במהלך הנסיעה תתואם נקודת מפגש ובה יוסלקו במשלוח של הנהג השתול טלפונים סלולריים אשר יגיעו לאסירים ביטחוניים, אולם למרות פניות לאנשים שונים הדבר לא צלח ונזנח.

תמורת החדרת הציוד לאסירים הביטחוניים קיבל טורקי סך של מאות אלפי שקלים. מתוך הסכום שקיבל, העביר לנאשמים הנוספים סכומים שונים.

במקביל להגשת כתבי האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב כי "על מסוכנותם של המשיבים ניתן ללמוד ממעשיהם בכך שעבור בצע כסף, הוציאו לפועל במשך תקופה של למעלה מחודש וחצי מספר רב של החדרות טל"ס (טלפונים סלולריים) לבתי הכלא השונים אשר הגיעו לאסירים הביטחוניים, הכל בהתאם לתוכנית הקשר הפלילי שרקמו ביניהם, אשר סיכנו את ביטחון המדינה וסייעו לארגוני הטרור".