השלט חזר למקומו
השלט חזר למקומוצילום: דוברות

השלט אשר פירט והדגיש את העבר ההיסטורי של בית הרב קוק בירושלים, נהרס לפני כשנה וחצי בעקבות עבודות הבנייה שהתקיימו בסמוך לבית.

במשך חודשים ארוכים פנו ראשי בית הרב לעיריית ירושלים ולקבלן, אך רק לאחר התערבות סגן ראש העיר ויו״ר תנועת 'התעוררות' עופר ברקוביץ', הותקן הבוקר (שלישי) שלט חדש בכניסה לבית הרב.

ברקוביץ' עצמו חשף לפני מספר ימים בסיור סליחות שערכה תנועת התעוררת, כי מזה זמן רב הוא מתעמק בכתבי הרב קוק ומוצא בהם ״גאוניות חשיבה לדרך החיים״.

ברקוביץ׳ אמר בעת תליית השלט החדש כי בית הרב קוק הוא מוסד וסמל ירושלמי שחייבים לשמור עליו. ״אני גאה שהייתה לי הזכות לסייע בפסיפס קטן בשימור מורשתו ומבטיח שנמשיך ונפעל על מנת לשמור בירושלים על מורשתו המפוארת״.

נזכיר כי בשל מחלוקות כספיות בנוגע לבית הרב, הוצבו בימים האחרונים ספסלים וציוד בפתח הקומה השניה של הבית במטרה למנוע את קיום ההקפות השניות המסורתיות שמתקיימות במקום בכל מוצאי שמחת תורה.

סגן ראש העיר ברקוביץ' אמר כי הוא מצפה שהאירועים יעברו בשלום, ״כולנו אחים, ואני קורא לצדדים לאפשר את קיום האירוע של ישיבת מרכז הרב באופן מכבד וצנוע. קונפליקט, אם ישנו, צריך ואמור להיפתר בבית המשפט״.