ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיימו הערב (שלישי) במעון ראש הממשלה בירושלים מפגש נוסף במסגרת חוג התנ"ך.

הערב התמקד החוג בנושא "הסוכה בין גן עדן ובטנו של הדג".

זאת הפעם התשיעית שמתקיים חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה נתניהו, והוא נקרא על שם שמואל בן ארצי ז"ל, חמיו של ראש הממשלה ואביה של שרה.

חוג התנ"ך הוא מסורת שהתקיימה בימי ראשי הממשלה לשעבר דוד בן-גוריון ומנחם בגין וחודשה לפני למעלה מארבע שנים על-ידי נתניהו ורעייתו. החוג מתקיים בשיתוף 'מרכז מורשת בגין'.

"שרה ואני שמחים לארח אתכם שוב בחוג לתנ"ך, המפגש העתי שלנו על שמו של חמי ז"ל, שמואל בן ארצי", סיפר נתניהו. ''שמואל הנחיל תורה לדורות רבים ועדיין אנחנו נפגשים ויש כמה אנשים שנמצאים כאן שהיו תלמידיו שיכולים להגיד על הרושם הכביר שהוא השאיר, לא רק מבחינת האישיות שלו, אבל מבחינת היכולת שלו להנחיל את אהבת המקרא לאנשים סביבו שגילו באמת את המסד של הקיום היהודי, כי הרי אין קיום יהודי בלי התנ"ך, זה לא קיים. לדעתי גם אין עתיד יהודי בלי התנ"ך.

"זה המסד הראשון והעליון ועליו אנחנו עומדים. עכשיו, זה לא שלא מנסים לנתץ לנו את המסד, עושים את זה כל כך מיני גורמים ומנסים אבל בעזרת ה' אנחנו יכולים להגיד שאנחנו עומדים איתן''.

חוג התנ''ך בבית ראש הממשלה
חוג התנ''ך בבית ראש הממשלהצילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו הדגיש, ''אנחנו ערב חג סוכות, כשהקימו מחדש את הריבונות היהודית פה בארץ ישראל היו שהתייחסו לדבריו של הנביא עמוס על הקמת סוכת דוד הנופלת ויש עדיין שמנסים להפיל אותה מעת לעת, אבל היא אמת איתנה מתמיד".

רעיית ראש הממשלה נתניהו הקריאה שיר מתוך כתביו של אביה שמואל בן ארצי ז"ל. בת גלים שער, אמו של גיל-עד הי"ד שנחטף ונרצח בגוש עציון, העניקו לראש הממשלה ולרעייתו ספר שהוציאה לאחרונה.

בת גלים שער אמרה כי "הדוגמה שלנו היא ממש דוגמה חיה לכמה הדור שלנו מדהים, לכמה ההנהגה שלנו מדהימה. אני זוכרת קודם כל את הטלפון הראשון של ראש הממשלה ביום שישי הראשון שזה קרה, אתה צלצלת ואמרת לי 'בת-גלים, אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר את הבנים הביתה'. זה נתן לי המון כוח, אני ידעתי שאני בידיים טובות.

''אני זוכרת שחזרנו מהאו"ם ואמרתי לעצמי 'איך המדינות מתייחסות לאזרחים שלהן ואחד לשני, ואיך אנחנו במדינה שלנו יכולים לדעת שאנחנו חיים טוב'. זה לא מובן מאליו ששלושה ילדים נעלמים מהבית וכל המדינה על הרגליים, וכל הצבא על הרגליים, ולא היה אחד שלא היה בתמונה הזו''.

בת גלים הסבירה, ''את הטוב הזה רציתי לחקוק במילה הכתובה, בעידן הארעי הזה שדיברנו עליו כל כך הרבה. משהו במילה הכתובה בכל זאת משאיר את הדברים כאן. היה חשוב לי נורא, אמנם הדברים יצאו מהבטן בלי כוונה ראשונית לכתוב אותם, אבל, מאחר וכתבתי, החלטתי שראוי ונכון לשתף את עם ישראל ביצירה הזאת. ממש בימים אלה יצא ספר וממש לכבוד הוא לי להעניק את זה לראש הממשלה ולרעייתו".