תוכנית ערב מרכזית ברשת "פוקס ניוז" – "טאקר קרלסון הלילה" – עסקה אמש (שלישי) בתגובות ובלקחים הראויים מהטבח בלאס וגאס.

המגיש, טאקר קרלסון, ציין בפתיח כי רבים מהמגיבים בתקשורת קראו "לעשות משהו" בכדי למנוע הישנות של מקרים כאלו, כולל חקיקת חוקים לפיקוח על מכירת ואחזקת נשק, וכי היו שדרשו "להיות יותר כמו ישראל".

מהדיון עולה ש"להיות יותר כמו ישראל" פירושו, בעיני האמריקנים, לעשות שימוש נרחב במגנומטרים ובידוקים שונים, כולל בידוק יסודי של מזוודות אורחים במלונות.

קרלסון זימן לאולפן את קלי מקאן, לשעבר קצין מבצעים מיוחדים במרינס, שטען שהגישה הזו אינה ריאליסטית. הוא הסביר שאזרחים בארה"ב יסכימו לעבור בידוקים מחמירים בכניסה לבתי מלון למשך שלושה או ארבעה חודשים אחרי אירוע כמו הטבח, אך לאחר מכן יתחילו להתקומם. הוא הסביר שגם העלות לבתי המלון בהכשרה ושכירת שירותיהם של הבודקים תהיה גבוהה.

קרלסון שאל איך ניתן להגן על אזרחים מפגיעה בידיהם של אנשים כמו סטיבן פאדוק, שלא אכפת להם להיהרג.

מקאן אמר שסיכונים כאלה נובעים מהיותה של ארה"ב חברה חופשית. אם היתה בארה"ב משטרה חשאית קשוחה כדוגמת השטאזי בגרמניה המזרחית הקומוניסטית, הסביר, ייתכן שאפשר היה להגביל חלק מהאירועים הללו.

קרלסון ציין שלמשטרה לקח 72 דקות לפרוץ לחדרו של היורה – כאשר ברור שלדיירי הקומה ה-32 במלון, ממנה ירה סטיבן פאדוק, לא היה ספק לגבי מיקומו של היורה – ושאל אם אין כאן מחדל. מקאן טען שבזמן אמת קשה לדעת אם מדובר ביורה בודד או בכמה יורים וכי מי שאמורים להתערב במצבים כאלה הם רק מי שמיומנים לכך.

בסיכום הדיון אמר מקאן שאזרחים צריכים ללמוד איך להגן על עצמם, כולל ע"י נשיאת נשק להגנה עצמית, רכישת ידע בתחום העזרה הראשונה בתנאי קרב, ויכולת לתפוס מחסה בצורה אפקטיבית.