הרב שמחה ויסמן
הרב שמחה ויסמןצילום: ערוץ 7

1,200 תלמידים מבתי ספר יסודיים ברשת החינוך 'נעם-צביה' נרשמו לפרויקט 'אחריות על התפילה' שהושק לקראת חגי תשרי ביוזמת הרשת, תחת הכותרת 'בנעם מוסיפים בקודש'.

המיזם מלווה את הנלמד בבתי הספר היסודיים לאורך השנה, ונועד לחבר תלמידים לתפילה ולהעביר את המסר, כי הכוח להתפלל מצוי בידיים שלהם – בפיהם.

במסגרת המיזם, המחנכים מעודדים את התלמידים להתפלל בבית הכנסת יחד עם הוריהם את תפילות מנחה וערבית לאחר שעות הלימודים, בתפילות השבת ובתפילות החגים, בתמורה לצבירת 'נקודות' אותן הם ממירים לפרסים שמחולקים בהגרלות חודשיות.

הרב יעקב קושלבסקי מרשת 'נעם-צביה' סיפר "אנו ממשיכים להוסיף בקודש גם השנה ביתר שאת והפעם באמצעות מיזם 'תפילה'. הרשת רואה חשיבות גדולה ליצירת פעילות מלווה ומעצימה לנלמד בבתי הספר מתוך הבנה, כי חינוך מתקיים לא רק במשך שעות ההוראה הפורמליות אלא במשך היום כולו".

ראש הרשת הרב שמחה ויסמן אמר כי "תפילה היא יסוד החינוך של האדם, להכיר בטוב ולהודות. לא לחינם 'מודה אני' הינו הדבר הראשון שאנו מוציאים מפינו בבוקר. חיזוק יסוד ההודיה הנלוות לבקשה ולהכרה בתלות האדם בבוראו הינה שלב מקדים גם להכרת הטוב להורינו.

''התפילה שהינה עבודה שבלב, הכרחית ונצרכת, באה לידי ביטוי בעיקר בלקיחת אחריות, ולכך אנו שואפים לחנך את עצמנו ואת תלמידנו כבר מגיל צעיר", הסביר הרב ויסמן.