טבח בלאס וגאס
טבח בלאס וגאסצילום: רויטרס

סטיבן פאדוק, שרצח 58 איש בפסטיבל בעיר ביום שני, קיבל סיוע מאדם אחר, כך מעריכות רשויות הביטחון בארצות הברית.

מפקד משטרת לאס וגאס אמר בשיחה עם עיתונאים כי ישנן ראיות לכך שפאדוק תכנן לשרוד את הטבח, על אף שהתאבד בטרם פרצו השוטרים לחדרו במלון. הוא גילה כי בחדר נמצא פתק שכתב פאדוק, שלא הוגדר כמכתב התאבדות.

הלילה נחקרה מרילו דנלי, אזרחית הפיליפינים שהייתה בת זוגו של הרוצח. דנלי מסרה הלילה הצהרה באמצעות עורך דינה לאחר חקירתה. "הכרתי את סטיבן פאדוק כאדם אדיב, תומך ושקט. אהבתי אותו וקיוויתי לעתיד משותף רגוע ושקט, הוא מעולם לא אמר לי משהו או פעל בדרך שהייתה יכולה להיות סימן אזהרה למשהו נורא כמו זה שעלול היה לקרות", אמרה, "אני אמא וסבתא ולבי נשבר עם הידיעה על כל מי שאיבד את יקיריו".

כמה ימים לפני המתקפה שביצע בלאס וגאס העביר פאדוק סכום של מאה אלף דולר לחשבונה של דנלי, לדבריה על מנת שתוכל לקנות בית לעצמה בפיליפינים שישמש את קרוביה במדינה. "מעולם לא חשדתי כי הוא מתכנן מעשה אלים כלשהו כלפי אדם אחר".

אמש הגיע הנשיא דונלד טראמפ לביקור בלאס וגאס ונפגש עם כמה מהפצועים בטבח המאושפזים עדיין בבתי החולים בעיר. "אמריקה היא אומה אבלה", אמר. "הנפשות של כולנו הוכו בצער כלפי כל אמריקני שאיבד בעל או אישה, אם או אב, בן או בת. אנחנו יודעים שהצער שלכם הוא אינסופי ונעמוד לצדכם כדי לסייע לכם לשאת אותו".