הסנאטור מארקו רוביו. מיוזמי תיקוני החוק
הסנאטור מארקו רוביו. מיוזמי תיקוני החוקצילום: פלאש 90

הסנאט האמריקני אימץ תיקונים חדשים בחקיקה שימנעו מימון בינלאומי של ארגון חיזבאללה החל מהשנה הנוכחית ויקשו על גיוס משאבים לארגון הטרור.

את הצעת התיקון הובילו מחוקקים דמוקרטים ורפובלקנים יחד, בהובלתם של הסנאטור מרקו רוביו הרפובליקני וג'ין שאהין הדמוקרטית.

התיקונים שאישר הסנאט כוללים הטלת סנקציות על יחידים ועל חברות המסייעים לפעילויות גיוס כספים של חיזבאללה, כולל מתן תמיכה לאמצעי התקשורת שלה, חיוב דיווח שנתי מבנקים המספקים סיוע לחיזבאללה וקשורים למדינות הנחשבות ל"נותני חסות" לטרור והטלת סנקציות על רשויות ממשלתיות זרות או על ארגונים מקושרים המספקים ביודעין תמיכה כספית או חומרית משמעותית לחיזבאללה".

בשדולה היהודית האמריקנית הפרו-ישראלית אייפא"ק הגיבו בסיפוק לאישור ההצעה. "צעד זה חשוב במיוחד לנוכח פעולותיו האזוריות של חיזבאללה והתחמשותו המאסיבית".

"החקיקה מחזקת ומרחיבה את היקף הסנקציות הכלכליות שהוטלו בעבר ויובילו לחשיפת והחרמת ממשלות זרות המספקות ביודעין תמיכה פיננסית משמעותית לחיזבאללה", הוסיפו באייפא"ק.

רק לפני שבוע אישרה ועדה בבית הנבחרים האמריקנית של ארה"ב שתי הצעות חוק המחזקות גם הן את העיצומים הכלכליים על חיזבאללה.

את ההצעה הזו הובילו יו"ר ועדת יחסי החוץ אד רויס הרפובליקני ואליוט אנגל מן הצד הדמוקרטי.

אנגל אמר אז כי "הקונגרס צריך לסגור כל פרצה אפשרית שתאפשר מימון זר של חיזבאללה, ולפעול במהירות ובצורה דו-מפלגתית כדי לחשוף את נותני החסות הזרים של חזבאללה. אסור שארצות הברית תשב בחיבוק ידיים בזמן שחיזבאללה יתחזק", הדגיש.