גלעד ארדן
גלעד ארדןדוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן (הליכוד), תוקף את הקמפיין של כלי התקשורת נגד "הדתה" כביכול במערכת החינוך, ומביע תמיכה גלויה בלימודי זהות יהודית.

בראיון לעיתון "משפחה" נשאל ארדן האם יש עתיד לחברה הישראלית כשהיא מנותקת מערכים יהודיים. "אני אומר את זה מיומי הראשון בפוליטיקה: הניתוק הזה הוא אסון ערכי, לא פחות. לכן, בכל פעם שאני שומע התקשורת את הביטוי 'הדתה' - בא לי לצעוק", השיב.

''כשאני שומע את זה אני מרגיש את הקישקעס שלי מתהפכים. אני לא מסוגל להבין מה אלה שצועקים 'הדתה' חושבים על מהות ישיבתנו בארץ הזו. למה כשהמחבלים תוקפים - הם בוחרים דווקא בירושלים, באזור הר הבית. הסיבה היא שהם מבינים - לצערי הם מבינים יותר טוב מהרבה אנשים בחברה הישראלית - למה אנחנו נמצאים פה ומכוח מה אנחנו יושבים בארץ הזו''.

לדברי ארדן, ''זה לא בגלל הציונות החילונית, כי גם בן גוריון הבין מאיפה מתחיל הסיפור של העם היהודי: מהר הבית, מריבונו של העולם שהחליט שכאן המקום של העם היהודי''.

הוא הדגיש כי אלו בדיוק התכנים שצריכים ללמוד ילדי ישראל במערכת החינוך. ''אם הדור הצעיר לא ילמד את זה, לא ידע את זה ולא יפנים את זה - ברור שאין סיכוי שנשרוד כאן לזמן ארוך. תמיד אפשר למצוא מקום קל יותר עם פחות איומים".