משה פייגלין
משה פייגליןצילום: מפלגת זהות

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, הגיב לדברי הנשיא דונלד טראמפ ולפיהם החליט "לתת סיכוי לשלום" בטרם יודיע על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

לטענת פייגלין, ''ישראל לא רוצה את איחוד ירושלים. נתניהו אומר משהו אחד אבל כל מעשיו אומרים כי הוא מפחד. נתניהו הוריד את המגנומטרים בהר הבית כי הערבים לחצו בדיוק בנקודה הנכונה - הם איימו להשאיר לו את הר הבית''.

''נתניהו הוא הממשיך ההיסטורי של ממשלות השמאל שוויתרו על ירושלים המזרחית", תקף פייגלין, ''הוא ממשיכו של בן גוריון שנסוג מהעיר העתיקה ונתן לירדנים לקחת אותה. הוא ממשיכו של דיין שנתן לווקף את הר הבית לאחר הניצחון בששת הימים.

''נתניהו, כמו קודמיו, החליט להפסיד והתחנן שהערבים יחזרו להר לאחר שרצחו שני שוטרים. נתניהו ויתר על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים עוד לפני שהמהלך קרם עור וגידים''.

יו"ר מפלגת זהות הוסיף, ''גם יו"ר הכנסת וגם המקורות הבכירים ביותר בארה"ב, הודיעו מפורשות שנתניהו הוא שמנע מטרמפ להעביר את השגרירות. למי שמבין כי בשורת ירושלים המאוחדת באמת - ולא רק על הנייר, היא נטל בלתי נסבל על המנהיגות הנוכחית - לא היתה בכך שום הפתעה.

''שוב החמצנו הזדמנות היסטורית לאחד את ירושלים, בחסות הממשל האוהד ביותר שהיה בבית הלבן מזה שנים. בכייה לדורות", תקף חבר הכנסת לשעבר.