מרצה באוניברסיטת נבאדה שבלאס וגאס (UNLV) הסבירה ביום חמישי לסטודנטים שלה כי הנשיא דונלד טראמפ נושא בחלק מהאשמה בטבח הנורא שאירע בעיר שלהם לפני שבוע.

אחד התלמידים צילם את דבריה של המרצה והעביר את הווידאו לקבוצה ימנית, "קמפוס רפורם", שהעלתה אותו למרשתת.

"ישר כשהוא נבחר, אמרתי לכיתות שלי, לפני שלושה סמסטרים, שחלק מאיתנו לא יושפעו מהנשיאות הזו, אבל אחרים ימותו", אמרה המרצה, טסה וינקלמן, שמלמדת היסטוריה. "אחרים ימותו בגלל זה. וראינו שזה קרה, נכון?".

הפרופסור וינקלמן הזכירה את איומיו של טראמפ לנקוט בצעדים התקפיים נגד צפון קוריאה והסבירה: "למילים, במיוחד אם הן באות ממישהו שהוא הנשיא, יש תוצאות".

"איני יודעת אם האירועים הללו היו מתרחשים בוודאות בין אם הוא היה נבחר ובין אם לא, אבל יש לו את הכוחות הרטוריים שיש לכל נשיא, לעודד או להניא", הוסיפה. "בינתיים, כל מה שהוא עשה זה לעודד אלימות".

על פי דיווח בעיתון Las Vegas Review-Journal, דבריה של המרצה יצרו קיטוב בכיתה והסטודנטים החלו לצעוק אלה על אלה.

אוניברסיטת UNLV מסרה בתגובה כי דבריה של המרצה היו "חסרי רגישות, במיוחד על רקע סדרת האירועים השבוע ותהליך ההחלמה שהחל בקהילה".

דוברת הבית הלבן, שרה הקאבי סנדרס, אמרה: "עצוב שהיא מלמדת את הסטודנטים עם כזו רטוריקה מפלגת, לא מדוייקת וחסרת אחריות. היא צריכה להתבייש בעצמה, והאוניברסיטה צריכה לבדוק את הדבר הזה. איזו דוגמה נוראית לתת לסטודנטים".

וינקלמן התנצלה. "צר לי שדברי גרמו ליותר כאב בזמנים קשים אלו", מסרה לעיתון. "הרגשות סערו והלוואי שהייתי משקיעה יותר מחשבה לגבי איך שניתבתי את השיחה".