הלוויתו של ראובן שמרלינג ז"ל
הלוויתו של ראובן שמרלינג ז"לצילום: יוני קמפינסקי

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, צה''ל והמשטרה, נעצרו שני המחבלים שרצחו את ראובן (מוטי) שמרלינג הי"ד בערב חג הסוכות, כך הותר לפרסום.

שני המחבלים, ערבים תושבי הכפר קבאטיה, נעצרו ביום חמישי ונחקרו בשירות הביטחון הכללי, שם מדגישים כי ראובן הי"ד נרצח בפיגוע טרור על רקע לאומני.

חקירת החשודים נמשכת. על זהות החשודים ויתר פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

משפחתו של ראובן שמרלינג הי"ד פרסמה הודעה בעקבות תפיסת המחבלים, בה נאמר כי ''המשפחה קבלה בסיפוק ובהערכה את הודעת הגורמים המוסמכים אודות תפיסת הרוצחים. המשפחה מבקשת להודות בהזדמנות זו לכוחות הביטחון על המאמצים הרבים שהושקעו תוך פרק זמן קצר".

ראש המועצה המקומית אלקנה, אסף מינצר, אמר כי ''כבר מהרגע הראשון היה ברור למשפחה ולקהילת אלקנה שמדובר ברצח אכזרי על רקע לאומני בידי בני עוולה. מי שהכיר את הנרצח, את ערכיו, את צדקותו ואת הישוב אלקנה בו הוא התגורר, היה ברור לו מן הרגע הראשון שמדובר בפיגוע טרור לאומני''.

''הזירה הקשה ואופן הרצח אף הם לא הותירו ספק בכך. אנו מודים לכוחות הביטחון, השב"כ, צה''ל והמשטרה על תפיסת המרצחים ומצפים לפעולה משמעותית כנגד המפגעים ושולחיהם", הוסיף מינצר.

הלווית ראובן שמרלינג הי"ד

עידית בצר, בתו של ראובן שמרלינג הי"ד, ספדה לו הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו "כאן ב'".

"אבא שלי היה איש שכל אחד היה בטוח שהוא החבר הכי טוב שלו, כל ילד היה בטוח שהוא הכי חשוב לו, כל נכד ידע שבשבילו סבא יהפוך עולמות, איש משפחה למופת, איש שמח, איש ישר, בעל תפילות וימים נוראים, ממש איש של אנשים", תיארה הבת.

המשפחה תכננה לחגוג יום הולדת 70 לראובן הי"ד, ולכן כל הילדים והנכדים הגיעו בערב החג לאלקנה. "אבא נולד במוצאי חג ראשון של סוכות, בכל שנה המשפחה התכנסה בסוכה באלקנה לחגוג לו יום הולדת. השנה תכננו משהו גדול יותר לכבוד יום הולדת 70.

''הבית מלא בממתקים, חטיפים ובכיבוד שהוכן, היינו ערוכים ליום הולדת - לא לרצח", הדגישה עידית.

בערב החג, ראובן הי"ד הודיע לרעייתו כי הוא "קופץ" למחסן של בית העסק שלו באזור התעשייה בכפר קאסם, ואמר כי ישוב לאחר שעה. ''אחרי שלא ענה לטלפונים אמא התחילה לדאוג. היא התקשרה לשי אחינו הקטן שעבד איתו, אמרה לו שאבא נסע לכפר קאסם והוא לא עונה לטלפונים. שי יצא לכפר קאסם ושם הוא מצא אותו''.

ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג הי"דצילום: פייסבוק מועצה מקומית אלקנה