האדומים בטירוף הערב. ניצחון שמבשר טובות?
האדומים בטירוף הערב. ניצחון שמבשר טובות?צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה

חמישה ניצחונות משישה משחקים, זהו היה המאזן של הפועל תל אביב והפועל חולון במשחקי ההכנה לקראת הדבר האמיתי שהחל הערב (ראשון) - עם פתיחת עונת 2017/18 של ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל.

להוציא את גביע ווינר סל בשבוע שעבר, בו שתי הקבוצות הודחו כבר בשלב רבע הגמר, האדומים בידי מכבי ת"א והסגולים בידי גלבוע/גליל, שתי הקבוצות עשו רושם של קבוצות מסקרנות למדי.

בעוד האדומים שידרגו את עמדת המאמן וחיזקו במספר שחקנים מפתיעים וכאלה שחזרו לליגת העל הישראלית, החולונים שמרו על מאמנם שעניין לא מעט קבוצות והוסיפו לסגל השחקנים שמות כמו גיא פניני וג'ו אלכסנדר ממכבי ת"א.

אם להוסיף לכך את העובדה כי שני המשחקים האחרונים בין הקבוצות הוכרעו בסלי ניצחון, הציפיות מהשתיים למשחק המרכזי של המחזור הראשון לעונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל היו גבוהות למדי.

אם להיות כנים, שתי הקבוצות הצדיקו את הציפיות עם משחק מעניין כששתי הקבוצות הציגו משחק התקפה משובח וקהלי האוהדים הוסיפו גם הם לאווירה.

בעוד האוהדים האורחים מחולון התרכזו בעידוד, האוהדים האדומים המארחים שוב סיפקו עידוד שערורייתי שהתבטא באלימות. היה זה במהלך הרבע השלישי, כששחקנה של חולון, ג'ו אלכסנדר שהגיע ממכבי ת"א, ניגש לקו העונשין. אוהדי האדומים שממוקמים מאחורי אותו הסל אליו זרק אלכסנדר, החלו להשליך חפצים, ביניהם כפכף, לפרקט. החפצים הועברו למשקיף גילי עובד, ובמקביל הודיע השופט ספי שמש כי אם התופעה לא תחדל הוא ישקול להוריד את השחקנים מהפרקט.

חולון עוד הספיקה לעלות ליתרון דו ספרתי במשחק, אבל ריצות של האדומים בתוצאה 7:27 פעמיים בזמן המשחק הספיקה להם לנצח על אף חזרה של החולונים לקראת סיום המשחק.

האדומים מת"א שאירחו באולמם, היכל הדרייב-אין, אמנם קלעו רק 3 שלשות מתוך 18 ניסיונות, אך עם שליטה מוחלטת בכדורים החוזרים וערב שיא שקיבלו משחקנם הצעיר המבטיח תומר גינת, הספיקו להם לנצח.

אחרי עונה רעה שהסתיימה במקום העשירי אשתקד, אוהדי הפועל ת"א יכולים לרוות נחת מהקבוצה שלהם שעושה רושם של אחת מהקבוצות החזקות העונה שרק עתה החלה. עכשיו רק נותר לקוות לאוהדים שמתרכזים בעידוד ופחות באלימות מילולית ופיזית. מגיע לכולנו יותר.

מי שלא התקשתה כלל לנצח במחזור הפתיחה של העונה בליגת ווינר סל זוהי בני הרצליה שהביסה ללא רחם את העולה החדשה-ישנה מהליגה הלאומית, עירוני נס ציונה.

הכחולים שיפגשו בעוד שלושה ימים את פורטו למשחק גומלין גורלי ומכריע בשלב מוקדמות היורופקאפ, ברחו למן הרגע הראשון לעולה החדשה ובסיום הביסו בתוצאה 58:72.