מטיילים בשומרון
מטיילים בשומרוןצילום: תיירות שומרון

עשרות אלפי מטיילים פקדו מתחילת חול המועד את אתרי התיירות בשומרון.

במועצה האזורית מדווחים על מספר חסר תקדים של תיירים מכל העולם, בעיקר מיפן וסין, המגיעים לפקוד את אתרי התיירות הבולטים - הגן הלאומי הר גריזים, הגן הלאומי שומרון העתיקה, יקבי השומרון ושכונת השומרונים.

בקרב התיירים הישראלים, אתרי התיירות הפופולאריים הם הר כביר ו''ההמרפסת של המדינה'' בפדואל, משם משקיפים המבקרים לעבר מישור החוף כולו, נהנים מסדנת עפיפונים ומסיורים מודרכים.

"אנחנו מתרגשים לראות את נהר התיירים השוטף את אתרי התיירות בשומרון", אומר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. "אלפי תיירים מגיעים לאתרי ההיסטוריה והמורשת. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להמשיך להגיע גם מחר, ליהנות מהנופים עוצרי הנשימה, מהיקבים עטורי הפרסים, מהצימרים, הסדנאות והחגיגות בכל רחבי השומרון ,מצפון ועד דרום".

זינוק במספר המטיילים בשומרון

קורניליה, תיירת מנורווגיה שהגיעה לבקר ביקב טורא ובהר גריזים, אמרה "אני שמחה להיות כאן ולטעום מהיין הנהדר של השומרון". אלן מהולנד הוסיפה: "אני שמחה שהגענו לטייל בשומרון, יש כאן נופים מדהימים ואנשים נהדרים".

כל האתרים יהיו פתוחים למטיילים גם מחר. בצפון השומרון יופיעו סטטיק ובן אל תבורי בפני אלפי בני אדם ויתקיימו סיורים חינמיים לחוות עמק דותן וליער ריחן. פרטים נוספים ב''תיירות שומרון'' - באתר ובפייסבוק.

צילום: תיירות שומרון
צילום: תיירות שומרון