נתניהו
נתניהוצילום: רויטרס

גורם מדיני בכיר מגיב הערב (שני) בשיחה עם ערוץ 7 לביקורת שמתחו ראשי ההתיישבות על האישור הצפוי של למעלה מ-3,800 יחידות דיור בישיבת מועצת התכנון העליונה בשבוע הבא.

כזכור, ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי הדיווחים על אישורי הבנייה הצפויים הם לא יותר מספין. ''כל יחידה שמפורסמת על ידי לשכת רה"מ נספרת לפחות חמש פעמים בשטח עצמו. מדובר בלעג לרש וזריית חול בעיני הציבור הימני שתומך בראש הממשלה. נתניהו עומד לפספס הזדמנות היסטורית'', טען דגן.

בתגובה אומר הגורם המדיני הבכיר, "לא ברור למה דגן יצא עכשיו לקמפיין. הרי מאשרים יותר מ-3,800 יחידות דיור - חלקן חיכו לאישורים שנים רבות".

הגורם מוסיף כי גם נושאים אחרים עליהם מחה דגן, כולל בניית הכבישים העוקפים, נמצא בטיפול צמוד של לשכת נתניהו. "הובהר לדגן שבתיאום עם האוצר יטופל נושא הכבישים העוקפים ויימצא התקציב לטפל בו שעומד על מאות מיליוני שקלים".

עוד מתייחס הגורם לטענות כאילו ראש לשכתו של נתניהו, יואב הורביץ, מתדרך עיתונאים נגד דגן או גורמים אחרים בהתיישבות. "הטענות האישיות כלפי יואב הורביץ מצחיקות שכן דגן והוא נפגשו בדיוק בנושאים הללו באחרונה ושם שמע דגן את ההבהרה בנושא הכבישים", מסכם הגורם.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בהתיישבות לערוץ 7 כי "נתניהו לצערי לא באמת בונה את ההתיישבות. הכוונות טובות אבל התוצאות אכן דלות''.

לדברי הגורם, ''לאחר שמונה שנות בצורת צריכים, חצי מיליון בני אדם לעמוד ולמחוא כפיים על אישור 3,000 יחידות בנייה, וגם המספרים הללו מנופחים - שכן כל שלב אישור של בית ביו"ש נספר מחדש חמש פעמים. ניתן בעצם לחלק את המספר הזה ל-5 ולקבל את המספר האמיתי של אישורי הבנייה בפועל".