בלייזר ובורדיון עוזרים לפורטו ריקו
בלייזר ובורדיון עוזרים לפורטו ריקוצילום: באדיבות מכבי חיפה

בעוד מרבית קבוצות ליגת העל בכדורסל כבר החלו את עונת 2017/18 באופן רשמי עם פתיחת מחזור המשחקים הראשון אמש, אחרי שני משחקים נוספים שיתקיימו היום, תהיה מכבי חיפה היחידה שלא תשחק.

הסיבה: הירוקים מהכרמל נמצאים במסע משחקי ראווה בארצות הברית שם יפגשו את קבוצות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA לסדרת משחקי הכנה וראווה לקראת העונה הקרובה, דבר אותו בחיפה מקפידים לעשות בכל שנה ושנה.

הירוקים שפתחו את מסע המשחקים המסורתי כבר ביום חמישי האחרון בסולט לייק סיטי, עם הפסד בתוצאה 117:78 ליוטה ג'אז, גברו במשחק השני שלהם במסע הראווה, על אוניברסיטת סיינט תומאס במשחק שהיה משחק צדקה לפרוייקט "חיפה הופס" של המועדון וכן למאמצי הסיוע לפורטו ריקו שנהרסה בהוריקן שהיכה לאחרונה את האי.

היה זה יום עמוס במיוחד לחיפה שהחלה אותו בפעילות קהילתית לתלמידי כיתות ג'-ז', במרכז הקהילתי היהודי במיאמי. אנג'ל רודריגז, שחקן הרכש החדש של הירוקים שמגיע ממיאמי, יחד עם דניאל קופרברג, נתנאל ארצי, גל ברוך ועוזר המאמן אילן עמר, העבירו את הפעילות ל-50 תלמידים.

הירוקים שוחחו עם הילדים על החשיבות בפעילות קהילתית וגם על הניסיון שלהם כשחקני כדורסל בישראל. אילן עמר והשחקנים חילקו את התלמידים לתחנות כדורסל שונות ולימדו אותם שליטה בכדור. לאחר האירוע כולם הצטופפו לתמונה קבוצתית עם השחקנים.

במשחק הצדקה אליו הגיעו מעל ל-530 צופים כדי לעודד את מכבי חיפה ולנופף בדגלי ישראל לאורך המשחק, ניצחו הירוקים מישראל בתוצאה 95:66 כשדגן יבזורי הוביל את הירוקים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים, והקפטן עוז בלייזר מיד אחריו עם 17 נקודות ו-5 אסיסטים. גם שחקנה הצעיר של חיפה ושל נבחרת העתודה, נתנאל ארצי הרשים עם 16 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

בכך לא תמה העזרה והסיוע של חיפה לתושבי פורטו ריקו, כשלאחר המשחק הקפטן עוז בלייזר ובורדיון סייעו להעמיס בקבוקי מים שיוטסו לפורטו ריקו, כחלק ממאמץ הסיוע והתרומות באירוע.

"זה היה אירוע נהדר למען מטרה חשובה", אמר בלייזר. "היה כבוד גדול לראות את התמיכה שזכו לה מכבי חיפה, מדינת ישראל ופורטו ריקו, מהקהילה בפלורידה".