מתוך ההצגה "עד אשר נמצא מקום"
מתוך ההצגה "עד אשר נמצא מקום"צילום: יח"צ

פסטיבל עכו התקיים השנה עם שמונה הצגות מקוריות - אחת מהן היא ההצגה "עד אשר נמצא מקום" של נשים דתיות, אשר מבטאת את השינוי הגדול שעבר הפסטיבל.

לראשונה הועלתה הצגה נפרדת לנשים בלבד ונחלה הצלחה גדולה.

ההצגה היא יצירה מקורית של שלוש בוגרות מכללת אמונה ובוגרת אחת מבית צבי ועוסקת בתכנים אישיים ובדיוניים העולים דרך סגנון העבודה הייחודי במהלך החזרות, ובנויה כך שימשיכו לעלות ולהתרחש גם אל מול הקהל. הבימאית והיוצרת של ההצגה היא עינת קרישנר גולדברג.

במסע של גילוי פנימי והתחדשות, חשיפה רגשית, דמיון והומור עצמי בשפע, ההצגה לוקחת את הצופה למסע בתוככי נשמת האישה העוברת מזמן היותה עובר ברחם דרך התבגרותה. ארבע נשים, ארבע נשמות, המצטלבות ומתחברות לנשמת אישה אחת בניגון, שירה, ריקוד, צחוק ודמע ומחפשות כל אחת בדרכה מקום.

ראש מכללת אמונה, עמוס ספראי, אמר כי העובדה שההצגה נחלה הצלחה מעוררת סיפוק רב. "לאחר שנים רבות בהן פעל פסטיבל עכו בכיוון מסויים, שמחתי לראות שהנהלת הפסטיבל החליטה לפנות לכיוונים חדשים ומעניינים. שינוי זה אפשר לקבוצת בוגרות מכללת אמונה להעלות מחזה שיועלה בפני נשים בלבד. זה רצונן של האמניות ועל כך אנו גאים".

"תפילתי שבדרכן יחשפו את עולם היצירה הנשי תיאטרוני היונק את השראתו מעומק מקורות היהדות. בנוסף לכך מאפשרת המכללה לקבוצת התיאטרון "נקודה טובה" להתארח במכללה קודם הפסטיבל. אנו רואים זאת כחלק מתפקידנו לקדם קבוצות תיאטרון ואמנות בקרב הציבור הדתי", אמר ספראי.

ראש חוג התיאטרון במכללת אמונה, רחל שוורץ שליוותה את הבנות במשך תהליך הפקת ההצגה הוסיפה כי "פסטיבל עכו שהינו בית חם לתיאטרוני שוליים מהווה שנים מקור השראה ליצירה מרעננת שיש בה אמירות חברתיות חשובות ביותר".

לדבריה, "החוג לתיאטרון במכללת אמונה גאה להיות חלק מהיצירה היהודית האומנותית שמוצאת לה מקום השנה בשערי הפסטיבל. בוגרותינו היקרות וכן יוצרים נוספים מבצעים חזרות ופיילוטים בין כותלי המכללה ומרגש לראות את היצירה הנרקמת בעדינות, מתוך אהבת השם ואהבת אדם. אני בטוחה שמצפה לנו חוויה אומנותית מרגשת בפסטיבל עכו ומי ייתן ונזכה לכך מדי שנה בשנה".