יחזקאל סקוורר מול שחקני אשדוד הערב
יחזקאל סקוורר מול שחקני אשדוד הערבצילום: לימור מלינוף, מנהלת הליגה

שנה עברה והרבה השתנה. אחרי ניצחונותיהם של האדומים מהבירה ואלה מתל אביב אמש, גם הקבוצה האדומה הנוספת בליגת העל, הפועל גלבוע גליל רצתה לפתוח את עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל עם ניצחון ועוד מול קהל אוהדיהם.

לא רק זה, אלא שהגלבוע רצו לרשום את הניצחון הראשון שלהם לעונת 2017/18 בליגת העל שבכדורסל דווקא על היריבה מאשדוד, כשזו ניצחה אותם בדיוק לפני שנה - במשחק הבית הראשון שלהם, בתום דרמה גדולה.

הערב (שני) הצליחו שחקני הגלבוע לעשות את זה ובגדול, כשחזרו מפיגור לניצחון ועוד בהארכה, עם 77:84.

הפתיחה במשחק הייתה שייכת דווקא למארחים מהגלבוע שהלכו ונעלמו ברבעים שלאחר מכן, כשלאחר 10 הדקות הראשונות של המשחק הובילו בתוצאה 14:21, הרבה בזכות שוכמן.

גם הרבע השני הסתיים ביתרון של הגלבוע, אם כי אשדוד החלה להראות סימני חזרה ואל הפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 30:34 מזערי לזכות המארחים מהצפון.

כבר בפתיחת המחצית השניה השוו שחקני אשדוד את התוצאה ומרגע זה הלכו והשתלטו על המשחק, ואל הרבע האחרון ירדו כשהם מובילים בתוצאה 51:44, על אף שסל מחצי מגרש של הנרי נפסל כשנקלע בשבריר שניה לאחר סיום הזמן החוקי.

אם אשדוד חשבה שהצליחה לשבור את רוחם של שחקני הגלבוע לקראת הרבע האחרון במשחק, נכונה להם הפתעה, כששחקני המארחת הצליחו לנגוס ביתרון היחסי הרבה בזכות יכולת אדירה של סטון מתחת לסלים ובתום 40 הדקות נותרה התוצאה שווה - שיוויון 40:40. הולכים להארכה.

העידוד הביתי, רוח הלחימה והמומנטום החיובי, עזרו לשחקני הגלבוע לעבור את המשוכה ובסיום נקמו אלה בהפסד הביתי שלהם בעונה שעברה על ידי אותה אשדוד, כשניצחו בתוצאה 77:84.