שמחת בית השואבה במעיין השילוח
שמחת בית השואבה במעיין השילוחצילום: אוריה והודיה אורן

מאות בני אדם השתתפו היום (שני) בשמחת בית השואבה במעיין השילוח - ממנו שאבו מים בשמחת בית השואבה שנערכה בימים בהם בית המקדש היה קיים.

את האירוע, שהתקיים לזכרו של אלחנן אתאלי שנרצח בעיר העתיקה, יזמו תושבי עיר דוד בשיתוף מרכז המבקרים במקום ותחת אבטחה.

באירוע נטלה חלק משפחתו של אתאלי, הרב צבי טאו, והרב מיכאל טוביאנו.

הרב איתי אפלבוים אמר באירוע כי "כל ה'זכר למקדש' שאנחנו עושים הוא מתוך צפייה גדולה לבניינו. כתוב בספר תהילים 'שיר המעלות לדוד שמחתי באומרים לי בית ה' נלך', דוד המלך אף על פי שיודע שלא יזכה להגיע למקדש שמח בדרישת העם למקדש, אף על פי שזה כרוך בעניין 'שימות זקן זה' – הוא עצמו".

הרב ערן טמיר, גיסו של אלחנן הי"ד, הוסיף ואמר ש"נלך" כתוב בלשון רבים למרות שדוד יודע שהוא לא יזכה להיות במקדש. "הוא אומר זאת בלשון רבים, בגלל שגם המעשיים בדרך למקדש, השמחה והכיסופים לבניינו הם גם חלק מהבניין ונחשבים כאילו גם דוד הולך למקדש".

אלחנן אתאלי נרצח בירושלים ביום י"ד באדר תשנ"א על ידי שני מחבלים. אלחנן קבע להיפגש עם חברים מישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה ולנסוע יחד לקיבוץ כפר עציון.

משבוששו החברים להגיע, אלחנן הלך לקראתם ברחוב הגיא, שהיה חשוך לאחר שכמה ימים קודם לכן פוצצו ערבים את פנסי הרחוב. במרחק של מאה מטרים ממנהרת הכותל השמורה היטב, ליד בית דנון, (בניין השייך לישיבה), ארבו לו שני מחבלים. הם התנפלו על אלחנן, הוא נאבק בהם בחוזקה ואף הצליח לשבור את הסכין של המחבלים, אך לרוע המזל היה להם סכין אחר והם דקרו אותו 13 פעמים, ורצחו אותו.

המחבלים הסתירו את גופת אלחנן במחסן שהוכשר לכך מראש. אלחנן היה בן 26 במותו. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות.