עיסאם עותמאן עם חניכי אריאל
עיסאם עותמאן עם חניכי אריאלצילום: באדיבות תנועת אריאל

חניכי תנועת הנוער אריאל ערכו היום (שני) את מסע סוכות המסורתי ביישוב הר אדר כחלק מפתיחת חודש ארגון העוסק במסירות עם ישראל לארצו.

אלפי החניכים מכל רחבי הארץ, למדו על שרשרת הגבורה של לוחמים שחרפו נפשם לתקומת מדינת ישראל וקיומה משנת תש"ח ועד לימנו אנו.

כחלק מהתהליך החינוכי בנושא מסירות הנפש וגבורת לוחמים, הוחלט בתנועה לפתוח את המסע בטקס עם משפחות הנופלים מהפיגוע בהר אדר.

עיסאם עותמאן, אביו של יוסף עותמאן ז"ל, שנרצח בפיגוע בהר אדר אמר לחניכי התנועה בטקס כי "סוכה מטרתה לשמור על היושבים בה. המאבטחים שנרצחו היו סוג של סוכה לשמור על התושבים, לשמור על אנשים חפים משפע והם שילמו בדמם".

"אנשים קמו בבוקר התנהגו הכי יפה, הכניסו פועלים, חייכו להם, נתנו להם כבוד, כיבדו אותם בזה שהכניסו אותם לישוב לעבוד להתפרנס. אך מה שלא תעשה מול השנאה זה לא יעזור. תכבד, תכניס אנשים, תדאג לפרנסתם. יש שנאה בצד השני. הסוכה אומרת כן להתלכד, כן לחיות ביחד. כן לשמור אחד על השני. סוג של התיישבות, לשמור על הארץ, הערכים, בני אדם אנחנו ובחרנו בחיים. הצד השני לא רואה אותו ככה. כי הוא לא בחר בחיים. המטרה שלו להרוג ולהרוס את החיים ולא משנה מי נמצא מולו", הוסיף עותמאן.

סגן מזכ"ל תנועת אריאל, דביר עמיאור אמר בטקס כי "עם היוודע דבר הפיגוע היה ברור שמחובתנו להוקיר את זכרם של הלוחמים, לחבק את המשפחות ולהתחזק על ידיהם, ולצאת במסר ברור שאנחנו לא נשברים! הם ניסו להטיל בנו מורך, לרפות את ידינו בטרור וברצח וזה לא יצלח".

"אנו נמשיך לחיות, לבנות ולהיבנות בארץ ישראל על אף כל הקשיים והמשברים. דברי שמואל הנביא שקברו נראה לפנינו 'וגם נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להינחם', ברורים לנו היום יותר מתמיד", ציין עמיאור.

בעקבות הגשמים העזים, הטקס הועתק מהאנדרטה בהר אדר לזכר נופלי תש"ח וששת הימים לבית הכנסת ביישוב, שם אמר אבי אריש, אביו של אור הי"ד קדיש והוענקו תעודות הוקרה למשפחות מטעם התנועה.