השר אריאל בשמחת בית השואבה עם מפוני מגרון
השר אריאל בשמחת בית השואבה עם מפוני מגרוןצילום: דוברות היישוב מגרון

השר אורי אריאל התארח באתר הקרוואנים של מפוני מגרון והשתתף באירוע שמחת בית השואבה בסוכתו של רב הישוב.

אריאל שמע מפי המפונים על מאמציהם להשיג תמיכה בקרב שרי הממשלה לאישור בניית יישוב הקבע שאמור להתקבל בישיבת מועצת התכנון העליונה בשבוע הבא - ועל הרצון העז של התושבים להתחיל בבניית היישוב כבר בשבועות הקרובים.

בפגישה הביע השר את הערכתו למפונים על פועלם בהתיישבות בארץ ישראל והתריע כי גם כיום, חמש שנים לאחר פינוי מגרון, ישנם עדיין גורמים המעוניינים למסמס את הבנייה בפועל ולכן הכרחי כעת לפעול במלוא המרץ בכל המישורים על מנת לאשר את בניית מגרון.

נציין כי בימים אלו, פועלים במטה המאבק של מגרון לערב את הממשלה לא רק באישור תכניות הבנייה של מגרון אלא גם לאפשר את מימוש הבנייה בפועל, כאשר ברקע עומד החשש מהפרדה בין אישורי הבניה לבין שיווק הקרקעות בפועל - פער שיכול להתפרס על פני שנים ארוכות נוספות.

תושבי מגרון אמרו לאחר ביקורו של השר אריאל, "אנו עוקבים בדאגה ובציפייה אחרי הפרסומים ומקווים מאוד שאכן בימים הקרובים נתחיל בבניית בתי היישוב. השילוב בין ביורוקרטיה בלתי פוסקת לבין גורמים אנטי התיישבותיים יוצר מצב אבסורדי בו החלטת הממשלה לבנות את מגרון לא מיושמת כבר למעלה מחמש שנים ואנו מצפים מראש הממשלה לעשות לסיפור הזה סוף ולבנות לאלתר את מגרון"