משרדי אונסק"ו בפריז
משרדי אונסק"ו בפריזצילום: רויטרס

התקשורת הבינלאומית עוסקת במהלך היום (חמישי) בהחלטה יוצאת הדופן של ארה"ב לפרוש מאונסק"ו ובכוחה של ישראל שהוזכרה כסיבה לפרישה.

העיתון USA TODAY האמריקני דיווח כי האמריקנים פרשו בגלל הדאגה מההתנהלות האנטי ישראלית של הארגון - ומדובר ב"הישג כביר לישראל".

רשת פוקס ניוז ציינה כי ממשל טראמפ לא אהב מלכתחילה את "הפוליטיזציה של הארגון" והוסיף כי "ההתנכלות לישראל היתה הצעד שהוביל את הממשל להכריז על הפרישה". הוא גם הזכיר כי מדובר בפרישה שניה של ארה"ב מהארגון וגם הראשונה היתה לפני עשרות שנים - בשל טענות להטייה פוליטית של אונסק"ו.

ובאירופה הגארדיאן הבריטי, שאינו ידוע כאוהד ישראל, טען ארה"ב תיכננה יחד עם ישראל את הצעד הזה במשך חודשים ארוכים - ואף תהה האם מדובר באירוע שהוא יותר מהצהרתי, שכן ארה"ב תמשיך להיות חברה בגוף באופן רשמי על פי הודעתה עד סוף דצמבר 2018.

הטלגרף הבריטי ידע לספר כי ישראל התלוננה בפני האמריקנים על ההטייה האנטי ישראלית - ואף ציין כי האמריקנים ביקרו שוב ושוב את החלטות הארגון ואף הפסיקו את העברת המימון אליו - אך המסרים לא נקלטו.

העיתון קוריירה דלה סרה האיטלקי ציין כי ישראל משפיעה מאוד מאז נכנס טראמפ לתפקידו על פעילות הממשל בארגוני האו"ם וההודעה על הפרישה מאונסק"ו היא מסר ברור גם לאומות המאוחדות.