כשזבולון פגש את יששכר
כשזבולון פגש את יששכרiStock

לקראת שמחת תורה ושבת בראשית, קרן אחד לאחד וערוץ 7 יצאו בקמפיין מיוחד לחיזוק לימוד התורה ותמיכה באלה שהחליטו לשקוד על הלימוד במשך שנים עם החזון לגדל את הדור הבא של מנהיגי הציבור וגדולי הדור.

הערב אנו משוחחים עם חן גוטרמן, מאנשי הקרן, שמספר על המפגש עם התורמים וההבנה העמוקה עד כמה חשוב לסייע ללומדים ולא להתעלם מההזדמנות להחזיק אותם ולהיות שותפים למצווה הגדולה שלהם.

"אחד התורמים שלנו הוא איש חביב וציוני, שגר בארה"ב ומגיע עיתים תכופות ארצה", מספר חן גוטרמן מקרן אחד לאחד, "אחד ממנהלי הקרן ביקש ממנו להצטרף לישיבה של וועדת הקרן כשהוא היה בארץ. באותה ישיבה, הוועדה דנה בתמיכה הניתנת לאברכים לקראת חגי תשרי וניסן".

גוטרמן מספר שאחרי שראש הישיבה הציג את האברכים ודנו על גובה המלגה וראש הישיבה יצא מהחדר התורם קרא בתדהמה: "איך זוג חי מ-1,800 ש"ח בחודש? ואיך הם שמחים ולא מקטרים? אני חייב להביא את הילדים שלי לראות וללמוד. שילמדו צניעות והסתפקות במה שיש. אני לא מוכן שהם יתלוננו על כסף, אני רואה איך חיים אברכים פה בארץ, וזה מוסר לכולנו".

"כידוע, בישיבות עושים מאמץ לתמוך באברכים", מסביר גוטרמן, "אבל הישיבות עצמן צריכות לגש"ח₪ לחודש".

"מספיק לחשוב על שכירות, הוצאות מזון בסיסיות, והוצאות נוספות סבירות כדי להבין שבכלל לא ברור איך מתקיימים האברכים", אומר גוטרמן ומדגיש, "מה שברור זה שהם מוסרים את נפשם על לימוד התורה".

מעבר לתכנית המצטיינים שבה קרן אחד לאחד נותנת מלגות של 3000 ש"ח לאברכים נבחרים מידי חודש, הקרן תומכת לקראת חגי תשרי וניסן באלפי אברכים מהציונות הדתית.

"הצורך בסיוע העונתי הוא אדיר בגלל ההוצאות של החגים", אומר גוטרמן, "האמת היא שכל היוזמה של קרן אחד לאחד התחילה מתורם אמריקאי שרצה לסייע לעולם התורה הציוני ומזה לאט לאט התפתחה קרן אחד לאחד".

"מצד אחד הציבור הרחב לא מודע לקושי הכלכלי בחיי אברך. אבל חשוב לנו להדגיש כי אין מדובר בנזקקות או שלומיאליות וחוסר רצון להתפרנס לבד - האברכים ובני ביתם אינם מרגישים ואסור שירגישו מסכנים אלא להמשיך ולדבוק בלימוד כחדורי תחושת אחריות ללימוד התורה בציבור שלנו".

"לאחר שמחת תורה ולקראת שבת בראשית כל שקל שתתרמו לקרן אחד לאחד יעזור לנו להמשיך ולפתח את עולם התורה", מזכיר גוטרמן, "מאוד נעריך אם תואילו לתרום במסגרת הוראת קבע, מה שייתן לנו בטחון שאנחנו יכולים לתמוך לאורך זמן באברכים. הודות לתרומות של יהודים צדיקים הגענו עד פה ב"ה ואנחנו רוצים להגדיל את מעגלי התמיכה בפשטות, אנחנו זקוקים לעזרתכם כדי להמשיך לסייע להם ולסייע לכולנו".

הצטרפו למבצע התמיכה בלימוד התורה - לחצו כאן

לחזק את מי ששוקד על תלמודו