נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אומר כי ישראל אינה יכולה לקבל את הפיוס בין הפלגים הפלסטיניים.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, נראית תמונה של אחד ממחבלי חמאס ונכתב, "זהו צלאח אל ערורי. הוא חתם אתמול בשם חמאס על הסכם 'אחדות' עם הרש״פ. הוא אדריכל חטיפת שלושת הנערים לפני 3 שנים. זוהי ממשלת טרור לאומית".

"אין לנו זכות מוסרית לגמגם או להתקפל. עלינו לפעול בכל העוצמה נגד המרצחים ולא להיות שותפים שבשתיקה בהלבנת חמאס. קיום יחסים עימם תעודד טרור", הוסיף בנט.

אתמול אמר השר בנט כי "הפלסטינים בחרו להקים היום ממשלת טרור. מי שחתם על ההסכם הוא סלאח ערורי שעומד מאחורי חטיפה ורצח שלושת הנערים. חבירת אבו מאזן וחמאס הופכת את הרשות הפלסטינית לרשות של טרור. על מדינית ישראל לנתק כל מגע מול רשות טרור זו".

הוא הוסיף כי "מעתה שיתוף פעולה של ישראל עם אבו מאזן, הוא שיתוף פעולה עם חמאס. חשוב להבהיר זאת משום שצפוי לחץ בינלאומי על ישראל לחדש את המשא ומתן על בסיס ההסכם הפלסטיני".

"מתוך מחויבות ואחריות לביטחון ישראל, יש לעצור מיידית העברת הכספים לממשלת חמאס ולהפסיק להיות ׳הכספומט של הטרור', בפרט כאשר לא שוחררו החיילים חטופים, לא הכירו בישראל ולא הפסיקו את ההסתה והתשלום לטרוריסטים", סיכם השר בנט.

גורמים מדיניים התייחסו מוקדם יותר לחתימה על הסכם הפיוס וטענו כי ישראל לא תסכים להכיר בממשלת האחדות, ללא תנאים מחייבים ובראשם הכרה בריבונות הישראלית מצד חמאס, וכן פירוק הארגון מנשקו.

"כל פיוס בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס חייב לכלול עמידה בהסכמים בינלאומיים, עמידה בתנאי הקוורטט ובראשם הכרה בישראל", מסרו, "המשך חפירת מנהרות, ייצור טילים וייזום פעולות טרור כנגד ישראל מנוגד לתנאי הקוורטט ולמאמצי ארצות הברית לחידוש התהליך המדיני".

בנוסף הודיעו כי לצד התנאים הללו, ישראל דורשת את שחרורם המידי של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, וכן האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, המוחזקים בידי חמאס בעזה. "כל עוד חמאס לא יתפרק מנשקו וממשיך לקרוא להשמדת ישראל, ישראל רואה בו אחראי לכל פעולות טרור שמקורן בעזה".

"ישראל עומדת על כך שהרשות הפלסטינית לא תאפשר מאחז כלשהו לפעולות טרור של החמאס משטחי הרשות ביו״ש וכן מעזה, אם אכן הרשות הפלסטינית תקבל אחריות על שטחה", הוסיפו הגורמים, "ישראל תבחן את ההתפתחויות בשטח ותפעל בהתאם".