שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר, ג'ון בולטון, אמר בסוף השבוע שבהודעה שמסר הנשיא דונלד טראמפ, לפיה אינו מתכוון לאשרר את הסכם הגרעין עם איראן, הוא אותת באופן בהיר שבסופו של דבר, בכוונתו לסגת כליל מההסכם.

בראיון ברשת "פוקס ניוז" לאחר נאום טראמפ ביום שישי אמר בולטון כי טראמפ "הבהיר שההחלטה בנושא הסכם הגרעין תהיה שלו, בסופו של דבר. הנשיא "עלה על המסלול הנכון" ושברור כעת כי ההסכם עם איראן יבוטל בסופו של דבר, הסביר. בולטון הוסיף כי לו הדבר היה תלוי בו, היה מעדיף שההסכם יבוטל כבר עכשיו, אבל טראמפ בחר בגישה "דו שלבית".

"הוא מבין את האיום שבריבוי הנשק הגרעיני ממדינות כמו איראן וצפון קוריאה, והוא נחוש למנוע את זה במשמרת שלו", פסק בולטון. ההודעה של טראמפ כי לא יאשרר שוב את ההסכם היא "תחילת התהליך של סיום ההסכם הזה" ומהווה צעד חשוב מאוד, הוסיף.

טראמפ פגש את בולטון בבית הלבן בשבוע שעבר, וקיימות שמועות לפיהן הוא שוקל למנות אותו לשר החוץ במקום רקס טילרסון. השניים שוחחו בנושא האיראני, אך בולטון סירב לגלות את תוכן השיחה.

פדריקה מוגרינה, דוברת האיחוד האירופי לגבי מדיניות חוץ, הגיבה באופן צונן לנאום טראמפ בכך שהזכירה שההסכם אינו עניין דו-צדדי בין ארה"ב לאיראן, וכי אף מדינה לא יכולה לבטל את ההסכם על דעת עצמה.