לה פן
לה פןצילום: רויטרס

מחוקקת צרפתית מהמפלגת ה"חזית הלאומית" בראשות מרין לה פן השוותה בין מהגרים לנאצים והושעתה ליומיים מהמפלגה. כעת היא מאשימה חבר מפלגה יהודי בקשירת קשר אפל נגדה.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי הסנטורית קלודין קאופמן, שהפכה ב-1 באוקטובר לאישה הראשונה המייצגת את מפלגת החזית הלאומית כסנטורית, הושעתה כעבור יומיים בלבד לאחר שאתר השמאל באזפיד פרסם אודותיה תחקיר ובו שורה של אמירות פרובוקטיביות על מוסלמים שפרסמה ברשתות החברתיות.

בחודש מאי פרסמה תמונה של מהגרים שחומי עור עטויי שמיכות על מדרכה בפריז, לצד תמונה בשחור ולבן של נאצים במעילי גשם ארוכים הצועדים דרך העיר, בתקופת כיבוש פריז בידי הנאצים. "אם התמונה משמאל אינה קרויה כיבוש, אז תגידו לי אתם מה היא קרויה", כתבה ביחס לתמונת המהגרים.

לדבריה, השעייתה אינה קשורה לתמונות אלא לחיסול חשבונות מצד שני חברים אחרים במפלגה – דוד רשלין, דובר המפלגה, ופרדריק בוקלטי, מנהיג של המפלגה באזור דרום צרפת. הקנוניה הזו היא דבר שקשה מאוד לשרוד, במיוחד שהוא בא מתוך שורות המפלגה שלך", אמרה לאתר חדשות.

קאופמן השתמשה במילה "cabal" ביחס לקנוניה נגדה. המילה מרמזת לקשר סודי ואפל, ומקורה במילה העברית "קבלה". היא משמשת לעתים את מי שמבקשים להצביע על קנוניות יהודיות, כביכול, מבלי לעבור על החוק בצרפת, האוסר על שיח שנאה.