סמוטריץ': "מצב גרוע יותר מתקופת אובמה"ערוץ הכנסת
באדיבות ערוץ הכנסת

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע היום (ראשון) לראיון בערוץ הכנסת, סיפר על מצוקת הדיור הקשה ביישובים ביו"ש ושלח אצבע מאשימה לכיוונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"יישובים הופכים לבתי זקנים", אמר סמוטריץ' ותיאר גם מצוקת בתי הספר שסובלים מירידה בכמות התלמידים ומסגירת כיתות.

לדבריו עיקר הבעיה טמונה באמירה המסתתרת מאחורי אי הבניה, "מי שלא בונה בהתיישבות למעשה אומר אני לא הולך להישאר כאן. אם זה שלי ואני הולך להישאר כאן לנצח אז למה לא לבנות. אם אני הולך לפנות את זה ולתת את זה למישהו אחר אז מובן למה לא בונים".

סמוטריץ' טען כי האופן בו נספרות יחידות הדיור המאושרות לבניה הוא "בושה לאינטלגנציה" והסביר כיצד תכניות שכבר נספרו בעבר נספרו שוב וכיצד "משחקים במספרים".

את עיקר הביקורת מרכז סמוטריץ' בצורך לקבל אישור אמריקאי לבנייה ביו"ש, "אני אומר לך באחריות שהצוות הישראלי יושב עם האמריקאי על כל בית, יורדים לרזולוציה מטורפת. הגענו למצב גרוע יותר מאשר היה בתקופת אובמה, ומי שאחראי לזה זה ראש הממשלה. יש לנו בארה"ב ממשל אוהד אנחנו רואים את זה בעניין האיראני ובסוגיות אחרות. הוא יכול וצריך להיות אוהד גם בהתיישבות וזו שאלה של מה אנחנו נציג בפניו".

"אנחנו מאבדים את העצמאות והריבונות שלנו ואת היכולת לפעול על פי האינטרס שלנו ואנחנו מחכים ומבקשים לאישור אמריקאי על כל בית. זה דבר בלתי נסבל, בלתי מתקבל על הדעת. זה הבעיה היותר משמעותית יותר מהשאלה האם אנחנו בונים יותר או פחות", אמר סמוטריץ'.

ח"כ סמוטריץ' אומר כי המצב הקיים אינו מקובל גם על ראש מפלגתו וכי מתקיימים דיונים אלו מנופי לחץ להפעיל על הממשלה על מנת לקדם את העניין. "אנחנו דורשים לנתק היום את כל הקשרים עם הרשות הפלסטינית, הקשרים שלנו היום עם הרשות הפלסטינית הם קשרים עם חמאס".

סמוטריץ' אומר כי מדובר הן על קשרים כלכליים ותקציבים והן על תיאום ביטחוני, "אנחנו נתאם עם החמאס?! נעביר תקציבים לממשלה שחמאס יושב בה?! ואח"כ נבוא בטענות לעולם ונדרוש מהעולם לא להכיר בחמאס".

בראיון רמז סמוטריץ' על הדרכים להשיג את מבוקשו והתייחס לדיווח על הכוונה לסגירת התאגיד ולחוק מיסוי הדירה השלישית שמבקש שר האוצר לקדם, "אנחנו לקראת מושב שבו כל אחד יקדם את מה שחשוב לו, אנחנו נבחרנו כדי לשמור על ארץ ישראל וכדי לדאוג שלא תקום מדינה פלסטינית".