נקנס. ג'ייק כהן
נקנס. ג'ייק כהןצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל הרשיע הבוקר (שני) את השחקנים כרם משעור וג'ייק כהן לפי הודאתם, בהיעדרות מאימוני נבחרת ישראל לקראת משחקי היורובאסקט.

על משעור גזר בית הדין קנס בגובה של 10,000 שקלים ועונש הרחקה ע"ת (למשך שנתיים) משני משחקים רשמיים במקרה של עבירה חוזרת.

על כהן נגזר קנס בגובה של 3,000 שקלים ועונש הרחקה ע"ת (למשך שנתיים) ממשחק אחד במקרה שהעבירה תישנה שוב.

הדיינים, עו"ד צבי רויזן ועו"ד עמיאל תגר, כתבו: "אנו מקבלים את עמדת האיגוד ומאמן הנבחרת לפיה ההשתתפות של מי שהוזמן לסגל נבחרת ישראל הינה בגדר השתתפות חובה. כל עוד לא שוחרר השחקן על ידי המאמן או רופא הנבחרת (ובנסיבות קיצוניות, על ידי נשיאות האיגוד), הוא חייב להתייצב לאימונים ולמשחקים. אי התייצבות שחקן – ובפרט שחקן בכיר – פוגעת בנבחרת, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מוראלית. יש חשובות גדולה שנבחרת ישראל תתייצב למשחקיה הבינלאומיים בהרכב הטוב ביותר לדעתו של המאמן הלאומי ולאחר שעברה את ההכנות בהשתתפות מירבית של הסגל שנבחרת".

"​​​​​​​עלינו להבהיר חד-משמעית כי לצד הכבוד והערכה המקצועית לו זוכה שחקן שזומן לנבחרת, קמה חובתו לתרום לנבחרת כמיטב יכולתו ולנהוג כפי שנדרש ממנו על ידי הגורמים המקצועיים. בראש ובראשונה על השחקן להקפיד ולהתייצב לאימונים, תוך שהוא נותן לך תיעדוף מלא על פני יתר עיסוקיו וצרכיו. ככל שהוא מבקש שלא להיות חלק מהנבחרת, אין הוא רשאי לעשות דין לעצמו אלא שעליו לפעול על פי תקנון נבחרת ישראל ולקבל לכך את הסכמת המאמן או רופא הנבחרת. כל עוד לא ניתנת הרשאה מפורשת שלא להגיע לאימונים, על השחקן למלא את חובתו ולכל היותר, לפעול לשחרורו במקביל לאימוניו", סיכמו הדיינים.

משעור, כזכור, הגיב לטענות וטען כי היעדרותו נובעת מטיפולים שעבר בארצות הברית בכתפו בשל פציעה.

כהן הסביר שהעדיף שלא להשתתף, כיוון שהיה ברור לו שריצ'ארד האוול יועד על פניו בתקן המתאזרח והוא אינו מעוניין לבוא לאימונים כשהוא יודע שבסופם ינופה.

כזכור, יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, התייחס לטענות נגד השניים במסיבת העיתונאים לפתיחת העונה.

"ג'ייק כהן וכארם משעור היו אמורים להיות בסגל. אני יכול להגיד שהשניים הביעו רצון ומשאלה עזים לשחק בנבחרת, הם לא צריכים הוכחה לכך", אמר מזרחי.

הוא הוסיף כי "בנוגע לכהן, הוא ישב עם המאמנים והסביר להם שהוא לא חושב שזה נכון שיש מצב שהוא ינופה בכל מקרה. הוא אמר שברגע שתהיה בעיה עם השחקן המתאזרח, הוא יעלה על המטוס הראשון ארצה. לא אמרו שזקוקים לו אז הוא לא הגיע. לגבי משעור, יש לו טיפול מיוחד לכתף הפגועה. הוא הגיע להתייצב בנבחרת, אמרו לו שלא יהיה בסגל".