נמאס לכם מחיפוש אחר מידע אמין?

נמאס לכם מחיפושים אין סופיים אחר מידע אמין? יש לנו פתרון בשבילכם

תוכן שיווקי , כ"ו בתשרי תשע"ח

מחפשים ברשת
מחפשים ברשת
istock

סטודנטים רבים מתחילים ללמוד בקרוב. הידיעה כי שק של עבודות עומד ליפול עליכם לא מעודדת יותר מדי, ולו רק בגלל המחשבה על איסוף החומרים המעיק, הגשת העבודות, הציונים ועוד.

לפחות בנושא אחד אנחנו יכולים לעזור לכם - לעדכן אתכם על המגוון הגדול של אפשרויות חיפוש ומציאת מידע רלוונטי עבורכם ברחבי האינטרנט. איך עושים זאת ביעילות? מדריך קצר:

מתי אנו זקוקים למידע חדש?

אנו צורכים מידע כל הזמן: כשאנו עומדים בתור בסופרמרקט אנו קוראים מתוך שעמום את התווית שעל השמפו, כשאנו רוצים לבשל מטעמים חדשים אנו מחפשים מתכונים באינטרנט, כשאנחנו נחשפים לתסמונת או למחלה שלא ידענו על קיומה, לרוב נחפש אותה ברשת (ונבדוק שאין לנו תסמינים שלה. במיוחד אם אנחנו היפוכונדרים...).

אבל רוב מחפשי המידע הם סטודנטים, שזקוקים למגוון גדול של מאגרי מידע לצורך כתיבת העבודות שלהם, הצגת התיזה, הבנה של החומר מזוויות שונות ועוד. בשלב מסוים, כל סטודנט מגלה שהוא בעצם כבר כילה את רוב משאבי המידע שלו, ואלא אם הוא משנה בדקה התשעים את נושא המחקר שלו (שווה ערך להתאבדות לימודית), הוא חייב למצוא מקורות מידע חדשים.

איך מחפשים מידע אמין ואיכותי?

הרשת מתפוצצת ממידע, מאמרים, דיעות, חוות דעת, מחקרים, נושאי לימוד, סרטוני הדרכה, סרטי לימוד ועוד – ובתוך כל זה אתה אמור לשחות את דרכך למאמר הספציפי שנכון לך באותו רגע. זה לא רק קשה, זה על גבול הבלתי אפשרי. בשביל להגיע למאמר הנכון שיציע לך מידע חדש ורלוונטי למחקר או לעבודה שלך, אתה צריך לקרוא עשרות אם לא מאות מאמרים, שהכותרת שלהם מבטיחה לך תוכן רלוונטי, אך בפועל כשאתה מקליק על הכתבה אתה מגיע לתוכן שבמקרה הטוב משיק לחומר שאתה צריך למצוא, ובמקרה הרע אתה מגיע לתכנים שאינם אפילו דומים או קשורים למה שאתה מחפש.

מדוע זה קורה? ובכן, במקרה של תוכן דומה אך לא מדויק אין הרבה מה לעשות: אנשים לא כותבים את המאמרים שלהם רק כדי שאולי, פעם, כשתחפש מידע תגיע בדיוק אליהם. הם כותבים את המידע שהם רוצים לפרסם, לא את המידע שאתה בדיוק מחפש.

במקרה של תוכן מוסט, כלומר תוכן שמבטיח כותרת בנושא מסוים אך מציע תוכן אחר לחלוטין – זהו תרגיל שיווקי מוכר מאד, שיכול להיות תוצאה של כמה פעולות: מפרסם התוכן השגוי יכול לעשות זאת כדי לגרור אותך להקליק על וירוס, והוא גם יכול לעשות זאת כדי לגרור אותך לפרסומת או לתוכן שהוא רוצה שאתה תקרא, למרות שאתה לא ביקשת לקרוא אותו.

זו אחת הסיבות מדוע חשוב לא להקליק ולא להיכנס לאתרים שאתה לא מכיר, ואם כבר נכנסת למלכודת של תוכן מוסט – כבה מיד את המחשב והפעל אותו מחדש. באופן כזה הווירוס, אם אכן הוחדר אחד כזה למחשב שלך כאשר הקלקת על הכותרת, אולי לא יספיק להתפשט במחשב.

למה זה תמיד מבלבל, לחפש חומרים בשפות זרות?

לכאורה, החיפוש בשפה זרה אמור להיות פתרון קל ונוח עבור הסטודנט שמרגיש שהוא לא רק מיצה את כל מקורות המידע שלו, אלא שהוא גם זקוק לזוויות שונות, למחקרים שנעשו במדינות אחרות, ואולי למקורות מידע שונים מאלה שחבריו משתמשים בהם.

הבעיה בחיפוש תכנים באנגלית היא, שאם בעברית עלולים ללכת לאיבוד עם כל המידע שחלקו לא רלוונטי לנו וחלקו לא רלוונטי לאף אחד – באנגלית זה מועצם פי מיליון. זה לא רק בגלל הגודש וההיצע העצומים, אלא גם בגלל שאנו כישראלים לא שולטים באנגלית ברמה של שפת אם, ולפעמים עלולים להתבלבל בגלל מילה שלא תרגמנו נכון, או מילה שיש לה כמה משמעויות, שלא בהכרח רלוונטיות לנו.

אילו אתרים מציעים תכנים איכותיים ואמינים?

כל אתר שמקושר למוסד אקדמי ידוע, יהיה אתר שבטוח להיכנס אליו – ברוב המקרים. האתר של הספרייה הלאומית היא מוסד ותיק ואמין מאד, שמציע אין סוף תכנים ממקורות אמינים ובטוחים לחלוטין. אין דבר יותר נוח לסטודנט, מאשר מאגרי מידע מאורגנים למופת לפי האלף בית בעברית ובאנגלית, במגוון עצום של נושאים: יהדות, ישראל, איסלאם והמזרח התיכון, חומר רב בנושאים מתחומי מדעי הרוח, אמנות, מדעי החברה, מוזיקולוגיה ואף סטטיסטיקה ומשפטים.






הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il